رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۳۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار  امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال با وجود اینکه سال پر بارشی بود اما شاهد تغییرات بد فصلی بودیم چنانکه دو ماه از بهترین زمان فصل تولید را بدون باران گذراندیم افزود: امسال در سطح استان 110 هزار جو دیم و 195 هزار هکتار گندم دیم داریم که از نبود بارش‌ها در زمان مناسب متضرر شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 400 هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت داشته باشیم که نسبت به سال قبل این میزان با افزایش همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت مزارع گندم استان در مجموع 245 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای لرستان حدود 200 میلیون متر مکعب بوده که این میزان برای پهنه استان کم است  لذا علیرغم بارندگی خوب با کمبود آب مواجه هستیم.

بازدار به جبران خسارت سیل به کشاورزان اشاره و اظهار کرد: برآورد اولیه حاکی از خسارت هزار و 560 میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان است که به نوعی بیشترین خسارت سیل به این حوزه بوده است.

وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از سیل بیش از 90 درصد جاده‌های مزارع و کانال‌های آبیاری عمومی به مدار بازگشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 200 هزار متر مکعب خاک او رسوبات از باغات برداشته شده و حدود 100 هکتار باغ نجات پیدا کرد.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از 14 هزار پرونده تشکیل و در سامانه سجاد در حال ثبت شدن است و از طرفی روند پرداخت تسهیلات شروع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات