توسعه مراکز تفریحی تحت پوشش بنیاد مستضعفان با طراحی ایرانی-اسلامی

مدیرعامل ارم سبز به عنوان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان گفت: مراکز تفریحی تحت پوشش بنیاد مستضعفان با یک طراحی ایرانی-اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی متناسب با فرهنگ غنی کشورمان، توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۶۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

‌به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدرضا پرهیزکار، اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس بنیاد مستضعفان به مراکز تفریحی، یکی از موضوعات مورد تاکید وی توسعه و بهسازی مراکز تفریحی به عنوان پایگاه‌های اجتماعی و مورد استفاده خانواده‌ها بود.

وی ادامه داد: هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان در زیر مجموعه خود، مجموعه شهید چمران، مجموعه جماران، مجموعه ارم و تله کابین توچال‌ را در تهران به عنوان مراکز تفریحی مورد استفاده مردم تحت پوشش دارد، در همین راستا اقداماتی برای بهبود شرایط و توسعه مجموعه مذکور طبق دستور مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان در دستور کار قرار گرفته است که یکی از محور‌های اصلی و تکلیفی هلدینگ  بهبود فضا‌های عمومی و توسعه پارک و باغ وحش ارم بود.

وی با ‌بیان اینکه ساماندهی اراضی این مجموعه هم جزو تکالیف ما بود، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سودجویان و زمین خواران به دنبال تعرض و دست درازی به اراضی این مجموعه بودند که با توجه به اقدامات انجام شده، تلاش شد تا محدوده ۷۲ هکتاری پارک تثبیت شود تا مدعیان شخصیت حقیقی یا حقوقی تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: در سه تا چهار ماه اخیر بخش عمده‌ای از این مشکل را با همکاری سازمان املاک و اموال بنیاد و بخش حقوقی بنیاد مستضعفان حل کرده و تعیین تکلیف شده یکی از اولویت‌های اصلی ما برای توسعه تعیین تکلیف مالکیت اراضی پارک ارم بود.

مدیرعامل ارم سبز ‌افزود: در ۶ ماه اخیر بررسی‌هایی را از دستگاه‌های موجود در شهربازی انجام دادیم، با توجه به چند شاخص مهم از جمله عمر دستگاه، درآمد‌های حاصل طی ۵ سال گذشته و همچنین فضای اشغال شده توسط این دستگاه‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که ۲۶ دستگاه پارک در سال ۹۹ باید از فعالیت خارج شود و دستگاه‌های جایگزین را معرفی کنیم.

پرهیزکار تاکید کرد: در بحث جایگزینی دستگاه یکی از تاکیدات ما استفاده از توان داخل و ظرفیت‌های این صنعت و امکان تولید در کشور است، در حال حاضر ثبت سفارش و واردات دستگاه‌های شهربازی بر اساس قوانین و مقررات وزارت صنعت ممنوع است. البته مجموعه بنیاد مستضعفان، هلدینگ سیاحتی و ارم سبز هم اعتقادی به ورود دستگا‌های خارجی ندارند و تمام تلاش ما این است تا همسو با فرامین رهبر معظم انقلاب بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و با بومی سازی و ایرانی کردن دستگاه‌های خارجی بتوانیم تولید داخل داشته باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر این با هماهنگی‌های صورت گرفته بین بنیاد و هلدینگ سیاحتی، کار گروهی در بنیاد تشکیل شده و مطالعات این موضوع را در دست اجرا دارند این کارگروه به دنبال آن است که مراکز تفریحی تحت پوشش هلدینگ با یک طراحی ایرانی اسلامی و در تراز انقلاب متناسب با فرهنگ غنی توسعه یابد.

وی اضافه کرد: در واقع توسعه مراکز بر اساس این سند صورت خواهد گرفت و الان وظیفه داریم در مجموعه ارم وضع موجود را حفظ و بهبود ببخشیم و در فاز دوم اقدامات اجرایی متناسب با سند بالادستی را برای توسعه مجموعه انجام دهیم.

مدیرعامل ارم سبز همچنین با تاکید بر این که بحث خانواده محور بودن خدمات در مجموعه تفریحی مورد تاکید مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان است، گفت: بر این اساس باید فضایی را مهیا کنیم تا با تسهیلات حمایتی و تشویقی خانواد‌ها با حداقل هزینه بتوانند از امکانات مجموعه پارک ارم استفاده کنند.

پرهیزکار از برنامه ریزی برای ارائه تخفیف به خانواده‌های شهدا و جانبازان خبر داد و افزود: در این راستا با بنیاد شهید مذاکراتی داشتیم و زیرساخت و بستر این کار در حال فراهم شدن است تا خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بتوانند با ارائه کد ملی و احراز هویت از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند.‌

وی بیان کرد: در ادامه برای سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف را در نظر گرفته‌ایم، البته با این شرط که خانوادگی از این امکانات استفاده کنند و برای زیرمجموعه‌های خودشان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا بتوانند حضور موثر‌تری داشته باشند.

وی یادآور شد: برای بهبود کیفیت مواد غذایی هم با استفاده از خدمات برند‌های مواد غذایی و نظارت بر روند در ارایه خدمات با تشکیل کمیته‌های مربوطه اقدام شده، ضمن اینکه در راستای افزایش ضریب ایمنی علاوه براینکه مجوز بهره‌برداری برای همه دستگاه‌ها از سازمان ملی استاندارد اخذ شده براساس الزامات مربوطه بازرسی‌های دوره‌ای توسط شرکت‌های ذی‌صلاح بازرسی ایمنی استاندارد و همچنین کنترل روزانه واحد فنی و مهندسی شرکت ارم سبز بر عملکرد دستگاه‌ها وجود دارد از مشاور ذیصلاح علاوه بر موارد فوق هم جهت بازرسی‌های نامحسوس استفاده می‌کنیم که ضریب ایمنی در مجموعه را افزایش دهیم؛ مردم اطمینان داشته باشند علاوه بر سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد مجموعه ارم نیز هیچ کوتاهی و اعمالی در این‌ خصوص نخواهد داشت.

ارسال نظرات