خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: به عنوان مجموعه بسیج اساتید حضوری جدی در بسیج سازندگی داریم و سعی بر این داریم تا با توجه به تخصص اساتید در مناطق مختلف حضور پیدا کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۸۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

به گزارش بسیج، محمد باقری عصر امروز در همایش بزرگ اساتید بسیجی استان اصفهان اظهار داشت: یاد و خاطره شهید چمران را گرامی می‌داریم که به حق نمونه بارز بسیجی برای ما اساتید هستند.

وی افزود: اینگونه بود که رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین انتظار خود از جامعه نخبگان را تربیت انسان‌هایی در تراز این شهید عنوان داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال 97 رویکرد سازمان بسیج اساتید در سطح کشور رویکردی بر مبنای حل مسئله بود، هدف ما از انتخاب این رویکرد این است که اساتید بسیجی و انقلابی بتوانند در متن جامعه صاحب نقش باشند، قطعاً جلوه آن کار جهادی و انقلابی اساتید است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعیین اولویت‌ها و اثربخشی مدنظر سازمان، تلاش ما در راه‌اندازی اندیشکده‌های علمی و راهبردی به تأسیس 5 اندیشکده رسید.

باقری بیان کرد: 5 اندیشکده علمی و راهبردی در سال گذشته راه‌اندازی شد که باید از زحمات همه اساتید بسیجی تقدیر و تشکر کنیم، همچنین اساتید در زلزله کرمانشاه حضور فعالی در میدان داشتند که این نیز قابل تقدیر است.

وی گفت: اندیشکده آب و محیط زیست راه اندازی شد که این اندیشکده به طور جدی در حوزه سیل ابتدای سال ورود کرد و این تلاش در عرصه میدانی و حضور در استان گلستان به طور جدی مشهود بود.

بیشتر بخوانید
اندیشکده زیست‌بوم و اقلیم استان گلستان در سازمان بسیج اساتید راه‌اندازی شد

گلستان|بسیج اساتید باید در تحقق گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی کند

2 اندیشکده‌ علمی، اجتماعی در بسیج اساتید بوشهر راه‌اندازی شد

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: اندیشکده علمی و راهبردی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اصفهان شکل گرفت، تشکیل اندیشکده علمی و راهبردی گردشکری و اندیشکده فضای مجازی نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: اندیشکده‌ها نقشی جدی را در حل معضلات و مشکلات دارند و امیدوارم امسال این تعداد اندیشکده را به عدد 10 برسانیم، به طور قطع ظرفیت ما در شمال استان ویژه بوده و برنامه‌ریزی‌هایی جدی را در این حوزه داشتیم.

باقری خاطرنشان کرد: ذیل اندیشکده‌ها، گروه‌های مسئله یاب و مسئله محور راه‌اندازی شده که در سطح استان اصفهان حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم هر اندیشکده با توجه به نیاز خود 10 گروه مسئله محور راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: 3 فعالیت ویژه ما در این بیانیه مطرح شده که نخست تبلیغ بیانیه، بومی سازی و نگارش سند اجرایی آن است، این ظرفیت را در کانون‌های بسیج اساتید بومی سازی کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: ماهانه 7 نشست ویژه در این زمینه طراحی کرده‌ایم و نخستین جلسه آن با حضور سردار جمالی در مردادماه برگزار می‌شود.

وی گفت: محور بعدی فعالیت‌های ما ظرفیت استان اصفهان است که با بیش از 10 هزار استاد سازمان بسیج اساتید را بر این واداشت که به عنوان نخستین استان در کشور بتوانیم کانون‌های تخصصی را در دانشگاه‌های کشور شکل دهیم.

باقری اظهار داشت: به طور قطع رویکرد ما تخصصی شدن برنامه‌های کانون بسیج اساتید است تا از ظرفیت‌های کانون بسیج اساتید استفاده کافی را داشته باشیم و به صورت ویژه اقدام کرده و در این راه قدم برداریم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که پویش ملی سیل زدگان کشور را در بسیج اساتید استان از لحظات ابتدایی وقوع این حادثه شکل داریم، در این راستا 2 گروه جهادی حضور پیدا کردند و در حوزه فنی و مشاوره‌ای قدم‌های بزرگی برداشتند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: جدای از مباحث مرتبط با ارسال کمک‌های غیرنقدی که به مناطق سیل زده داشتیم به منظور حضور فیزیکی اساتید در حوزه مشاوره هم یک مرحله اعزام داریم و از اساتید در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مجموعه بسیج اساتید حضوری جدی در بسیج سازندگی داریم و سعی بر این داریم تا با توجه به تخصص اساتید در مناطق مختلف حضور پیدا کنیم.

باقری بیان کرد: محور فعالیت‌های ما به ویژه در جنگ نرم دشمن خانواده محوری است و یکی از دغدغه‌های ما بوده و سعی کردیم برنامه‌ها را به گونه‌ای برگزار کنیم که خانواده‌ها درگیر این موضوعات باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها