سرپرست آب و فاضلاب استان گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی، ایجاد ۱۸ مجتمع آبرسانی با تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در استان هدفگذاری شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۵۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
فیض الله پاسره افزود: تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات انجام شده و قریب به ۳۳ درصد تامین آب روستایی از طریق مجتمع‌های آبرسانی انجام می‌شود.
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به اینکه ۱۶۰ مجتمع آبرسانی در استان فعال است، تصریح کرد: ۱۶۴۱ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸۰ روستا دارای تاسیسات آبرسانی است.
پاسره از پوشش ۱۰۰۸ روستای استان در حوزه مدیریت و مصرف آب با نصب کنتور خبر داد و گفت: بالغ بر ۶۲ هزار مشترک آب روستایی با پوشش ۹۲.۱ درصدی در استان وجود دارد.
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان از آبرسانی به ۲۴۲ روستا از طریق تانکر خبر داد و گفت: توپوگرافی این مناطق امکان ایجاد شبکه آبرسانی در این مناطق را دشوار و گاهاً غیر ممکن کرده است.
وی عنوان داشت: ۵۱۴ مخزن با ۶۴۳۲ شبکه توزیع در روستا‌های استان فعال است.
پاسره ساماندهی آبرسانی روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: با تلاش‌های انجام گرفته و جهت دهی اعتبارات به سمت اصلاح شبکه و مدیریت اصولی، فاصله تولید و مصرف در استان کم شده است.
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان ۱۰ درصد از تلفات آب را مربوط به شکستگی شبکه دانست و بیان داشت: استفاده غیر مجاز و خارج از شبکه از دیگر دلایل هدر رفت آب است.
وی گفت: با هدف کم کردن فاصله تولید و مصرف، برنامه نیاز آبی با مهندسی و برنامه ریزی اجرایی شد و حدود ۳۳۰ ساعت سیستم پمپاژ مناطق در روز با خاموشی هدفمند روبه رو شده و بر اساس برنامه نیاز آبی کاهش ساعت کارکرد الکتروپمپ‌ها را داشتیم.
پاسره افزود: در بحث کاهش مصرف برق الکتروپمپ‌ها نیز در روستا‌هایی که کمتر از ۲۴ ساعت نیاز به مصرف دارند، خاموشی در ساعات پیک مصرف اعمال و ۵۵ درصد کاهش مصرق برق محقق شد.
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به نصب پمپ هوشمند، گفت: این سیستم قابلیت کنترل الکتروپمپ‌ها و فعالیت آن‌ها را اجرایی کرده است.
وی پلمپ گذاری کنتور‌های روستایی و برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز را از دیگر برنامه‌های مدیریت مصرف عنوان کرد.
پاسره از شناسایی ۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز روستایی خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار کنتور آب با هدف مدیریت مصرف در مناطق فاقد کنتور نصب شد.
پاسره با اشاره به آبرسانی شهری، گفت: عمر بالای شبکه عاملی برای فرسودگی شبکه و بروز شکستگی متعدد در مناطق شهری می‌شود.
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب به شکل مرتب انجام می‌شود، ابراز داشت: آب مصرفی شهر یاسوج از کیفیت بالایی برخوردار است.
پاسره از ساخت تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج خبر داد و ابراز داشت: دستگاه‌ها و تجهیزات این تصفیه خانه خریداری و به داخل کشور انتقال داده می‌شود.
پاسره با اشاره به اجرای فعالیت‌های متعدد در راستای مدیریت آب شهری، گفت: تلاش می‌شود با مدیریت مناسب از بروز تنش آبی در شهر‌های استان جلوگیری شود.
ارسال نظرات