خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان اینکه در توازن قوا امروز قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی معادلات دشمن را برهم زده است، گفت: در شرایط کنونی معادله نه مذاکره و نه جنگ با اقتدار عملی شده است.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۷۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه وفای به عهد در وجود انسان امری نهادینه شده بوده و این امر در شرع مقدس واجب است، اظهار کرد: هرگاه مشرکان در خودشان احساس قدرت و قوت کرده و یا در مسلمانان سستی و ضعفی مشاهده می‌کردند، زیر همه قول و قرارهای خود می‌زنند.

وی با بیان اینکه مبادا مسلمانان و مسؤولان فریب لبخندها و دستکش‌های مخملی را بخورند، گفت: در پس این لبخندها توطئه‌ها و خباثت‌ها نهفته است و دست‌های خیانتکار چدنی زیر دستکش‌های مخملی پنهان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن فرمودند صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است، اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی همیشه تلاش داشته و دارند که به شیوه‌های مختلف در مسیر مذاکرات انحراف ایجاد کنند و هیچگاه حاضر به حذف تحریم‌‌ها نیستند.

سعیدی یادآور شد: برای حل مشکلات باید مسؤولان و مردم اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و تولید ملی را با جدیت دنبال کرده و از تخلفات و واردات بی‌رویه و قاچاق جلوگیری کرده و با متخلفان در هر رتبه و مقام برخورد قانونی کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ترور آیت الله خامنه ای بیان کرد: خداوند متعال برای ترویج اسلام و حفظ انقلاب، ایشان را از این حادثه خطرناک محافظت فرمود.

وی یاوه گویی‌های اخیر آمریکا در تحریم مقام معظم رهبری را نمونه‌ای از شرارت‌ها و حماقت‌ها توصیف کرد و افزود: ترامپ احمق بداند به کوری چشم او، رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، رهبری معنوی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را برعهده دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ترامپ مستحق این است که امروز مردم فریاد مرگ بر ترامپ سر دهند، گفت: دولتی که چنین کسی ریاست آن را عهده‌دار است، شایسته شعار مرگ بر آمریکاست.

وی سالروز شهادت آیت الله صدوقی به دست منافقین کوردل را گرامی داشت و یادآور شد: هر کدام از شهدای محراب استوانه‌های فقه و بصیرت بوده و الگویی برای صیانت از انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

سعیدی سالروز شهادت آیت الله بهشتی را گرامی داشت و افزود: امروز حکمت، درایت، روحیه انقلابی و سیره مدیریتی آیت الله بهشتی باید الگوی مدیران ارشد نظام در مقابله با جریان غرب‌گرا باشد.

وی اضافه کرد: جامع‌نگری و صلابت، معماری نوین قوه قضائیه جمهوری اسلامی و کادرسازی برای این بنای مستحکم، طراحی تشکیلات نوین سیاسی برای جریان حزب الله در برابر لیبرال‌ها، ملی گراها و جریان‌های انحرافی که در صدد مصادره انقلاب بودند از جمله خدمات ارزشمند شهید بهشتی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام راحل نقش بی نظیر شهید بهشتی را در استحکام بنای انقلاب اسلامی مشاهده می‌کردند گفت: امروز پرچم مبارزه با فساد به دست یکی از جوانان ابتدای پیروزی انقلاب رسیده است و امیدواریم در عرصه تحول قوه قضائیه شاهد اقدامات قابل توجهی باشیم.

سرنگونی پهپاد آمریکایی درس‌های فراوانی دارد

وی با اشاره به هدف قراردادن پهپاد 200 میلیون دلاری آمریکا گفت: نیروهای هوافضای ما در حالی که می توانستند هواپیمای جاسوسی با 38 سرنشین را نیز هدف قرار دهند از این کار خودداری کرده و جلوه ای از حقوق بشر اسلامی را همزمان با تاریخ جنایت‌های سیاه آمریکایی به دنیا نشان داد و این اقدام حتی تحسین ترامپ نگون‌بخت را برانگیخت.

سعیدی با بیان اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی درس‌های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: این اقدام نشان دهنده عزم و شجاعت و پیروزی اراده ولی فقیه بر اراده آمریکای جنایتکار است.

وی این اقدام را نشانه اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی برای حفظ امنیت آسمان ایران اسلامی دانست و گفت: نمازگزاران جمعه قدردان فرماندهی سپاه، فرماندهی هوافضا و فرماندهی سامانه سوم خرداد هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در توازن قوا امروز قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی معادلات دشمن را برهم زده است، گفت: امروز معادله نه مذاکره و نه جنگ با اقتدار عملی شده است.

وی با بیان اینکه سقوط این پهپاد نشان داد فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها در ایران نتیجه معکوس می‌دهد، یادآور شد: ملت به راه پرعزت خود ادامه می‌دهد و به فضل الهی از تحریم‌های آمریکایی عبور خواهیم کرد و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سعیدی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت تاکید کرد: مردم مومن و ولایتمدار قم در دهه کرامت باید مناسب با شان و جایگاه حضرت معصومه(س) و عُش آل محمد(ص) رفتار کنند.

وی افزود: حجاب و عفاف و رعایت حرمت حضرت معصومه(س) مورد تاکید مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه است و همه باید در مسیر صیانت معنوی و رعایت ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه قم با ارائه دو پیشنهاد گفت: به مناسبت روز دختر حوزه علمیه خواهران با همکاری سایر بانوان و دختران حرکت وسیعی را درباره دختران دانش آموز و دختران دانشجو برنامه‌ریزی کرده و با طراحی و تبلیغات چهره به چهره و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در سالم سازی معنوی شهر قم تلاش کرده و در این خصوص قرارگاه 19 دی برای پالایش فرهنگی قم آماده همکاری است.

وی تاکید کرد: همچنین جوانان مومن و انقلابی که در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند با میدان داری نهادهای انقلابی در خصوص تقویت باورها و ارزش‌های اسلامی با محوریت مساجد برنامه های خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها