اجرای عدالت را وظیفه همه دستگاه‌های اجرای کشور است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد اجرای عدالت را وظیفه همه دستگاه‌های اجرای کشور دانست و گفت:، اما مرجع تضمین عدالت دستگاه قضایی بوده و اهمیت این دستگاه به خاطر عدل است.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۷۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، غلامعلی دهشیری پیش از خطبه‌های این هفته شهرستان یزد با اشاره به اینکه قوه قضائیه با استفاده از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و استفاده از سیاست‌های رئیس محترم قوه قضائیه مسئولیت پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی را به منظور تحقق بخشیدن عدالت بر عهده دارد اظهار داشت: استقرار عدالت از مهمترین وظایف انبیای عظام الهی بوده و در واقع مهمترین هدف تحقق عدالت در عالم تکوین نیز به همین شکل است.
رئیس‌کل دادگستری استان یزد اجرای عدالت را وظیفه همه دستگاه‌های اجرای کشور دانست و گفت:، اما مرجع تضمین عدالت دستگاه قضایی بوده و اهمیت این دستگاه به خاطر عدل است.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی بودند که از دادگستری نارضایتی داشتند و در آینده هم این چنین افرادی خواهند بود اضافه کرد: علت نارضایتی این افراد این است که نیمی از کسانی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند از سوی قضات علیه آن‌ها حکم صادر می‌شود و طبع کار قضا این چنین است که برای حفظ نظم و سلامت جامعه عده‌ای محکوم شوند و به خاطر تعرضی که به حقوق دولت یا حقوق مردم می‌کنند به مجازات برسند و این عده از محکومان و مجرمان هیچ‌وقت مدعی کمال دستگاه قضایی نیستند و به همین علت دستگاه قضایی را متهم می‌کنند.
دهشیری افزود: برخی از نارضایتی‌ها شاید علت‌های منطقی داشته باشد و اگر واکاوی شود کسانی را که به دستگاه قضایی حضور پیدا می‌کنند از چهار حالت خارج نیستند که در دسته اول «عده‌ای از آن‌ها حق دارند، اما دلیل ندارند»، دسته دوم «عده‌ای حق ندارند، اما دلیل دارند»، دسته سوم «عده‌ای که حق دارند دلیل هم دارند» و دسته چهارم «عده‌ای حق ندارند دلیل هم ندارند».
رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه انتخاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس قوه قضائیه بارقه امیدی در دل مردم و بالاخص کارکنان دستگاه قضایی ایجاد شده است اضافه کرد: مدیریت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جدید دارای ویژگی‌های خاص است و اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی است که یک نفر در دل دستگاه و درون مجموعه که به تمام لوایح و سطوح دستگاه قضایی واقف است به عنوان رئیس انتخاب شده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار