مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز :

بمباران شیمیایی سردشت؛ یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: بمباران شیمیایی شهر سردشت، یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بیدفاع ایران است.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۶۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه با سالروز حملات شیمیایی صدام جنایتکار به مناطق ایران اظهار داشت: رژیم دیکتاتور و معدوم عراق، پس از تحمل شکستهای سنگین در برابر سپاه اسلام، در سایه حمایتهای مدعیان دفاع از حقوق بشر از جمله آمریکا، به طور گسترده از سلاحهای شیمیایی علیه مردم و رزمندگان اسلام روی آورد که بمباران شیمیایی شهر سردشت، یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بیدفاع ایران است.

 

وی عنوان کرد: صدام از سالها پیش با جمع آوری برخی از اساتید دانشگاه و صرف مبالغ هنگفت به جمع کردن اطلاعات درباره سلاحهای شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو پرداخت و در هر سه زمینه موفقیتهایی کسب کرد. دیکتاتور جنایتکار در سال 1988 حدود چهار تن از این ماده شیمیایی را در اختیار داشت واستفاده از گاز اعصاب، گاز تاولزا و گازهای که اثرات مرگباری بر روی قربانیان می گذاشت دراختیار داشت.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز  تصریح کرد: صدام حتی به مردم کشورش هم رحم نمیکرد و آنها را با سلاحهای شیمیایی مورد حمله قرار میداد که تنها در یکی از این حملات، در اسفند 1366، بیش از پنج هزار شهروند بیگناه عراقی کشته و هفت هزار نفر هم مجروح شدند، این حمله که در روزهای پایانی جنگ تحمیلی علیه ایران رخ داد، اوج قساوت و بیرحمی صدام را نشان داد و یک نسل کشی تمام عیار به شمار میآید.

 

وی خاطر نشان کرد: استفاده رژیم بعثی صدام از سلاحهای شیمیایی علیه ایران پس از عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر به طور محدود آغاز شد، اما پس از پیروزیهای بزرگ ایران و شکست نیروهای بعثی در عملیاتهای والفجر2، والفجر 4، خیبر و بدر، رژیم بعثی صدام به استفاده گسترده از این سلاحها روی آورد.

 

لرستانی بیان کرد: هفتم تیر 1366 هجری شمسی نیز، جهان شاهد یکی از هولناکترین جنایات دست پرورده مدعیان دفاع از حقوق بشر بود. به دستور صدام، هواپیماهای عراق چهار نقطه شلوغ شهر سردشت در استان آذربایجان غربی را با سلاح شیمیایی بمباران کردند.

 

وی عنوان کرد: صدام که در جنگ تحمیلی یارای مقاومت با رزمندگان دلاور و شجاع ایران را نداشت، تلاش کرد با بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای ایران،  شکست های خودرا جبران کند و  بمباران شیمیایی شهرستان نودشه از توابع پاوه واقع در شمال غربی استان کرمانشاه نیز یکی دیگر از جنایات هولناک صدام بود، این شهر در سه نوبت هدف حملات شیمیایی بعثی ها قرار گرفت که بر اثر آن بیش از یکصد نفر از مردم که بیشتر آنها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم مصدوم شدند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رژیم بعثی صدام در مجموع در طول جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، 378 حمله شیمیایی علیه ایران انجام داد که بر اثر آن بیش از 50 هزار نفر شهید و مجروح شدند.

وی خاطر نشان کرد: بدیهی است که صدام به تنهایی نمی توانست انواع گسترده سلاحهای شیمیایی را تهیه و تولید کند به همین سبب اربابان اروپایی- آمریکایی وی با دلارهای نفتی بادآورده رژیم های مرتجع عرب، انواع سلاحهای مرگبار از جمله شیمیایی و میکروبی را در اختیار صدام گذاشتند.

 لرستانی عنوان کرد: در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، آمریکا با استفاده از تصاویر ماهوارههای خود به تعیین مواضع سربازان ایرانی پرداخت و صدام را در جریان آن قرار داد تصاویر ماهوارههای آمریکایی در برگیرنده نقشه های مربوط به تحرکات نیروهای ایرانی و تاسیسات خدمات لجستیکی و دفاع هوایی آنها بود و ارتش بعثی هم از سلاح شیمیایی مانند گاز سارین به رزمندگان ایرانی حمله می کرد.

وی  خاطر نشان کرد: معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ و اعتراف آشکار مهمترین نهاد بین المللی یعنی سازمان ملل متحد و شورای امنیت به این مساله در حقیقت اعتراف به دست داشتن غربی ها و متحدان آنها در به راه انداختن جنگ بی رحمانه و نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران است که در طول هشت سال، رزمندگانش تنها با تکیه بر ایمان و اراده و توکل و پشتیبانی همه جانبه مردم و رهبری هوشمندانه و قدرتمندانه امام خمینی(ره)، توانست در این جنگ جهانی نابرابر مقاومت جانانه ای از خود نشان دهد و در نهایت با معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ، مهر تاییدی بر حقانیت و مظلومیت ایران از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت زده شد.

لرستانی گفت: روسیاهی و شرمساری برای مدعیان دفاع از حقوق بشر به دنبال داشت که همچنان با وجود سال ها از پایان این جنگ، نتوانسته اند لکه ننگین حمایت های نامحدود خود از صدام و جنایاتش را پاک کنند و افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری مهره و مزدور آمریکا آشنا میشوند و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره دفاع از حقوق بشر بیش از پیش آشکار میشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار