استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: شهید عامل حیات اسلام است
کد خبر: ۹۱۵۱۵۹۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
شهید عامل حیات اسلام استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام یاسر ماهری در یادواره ۵۸ شهید منطقه شهید مدنی شاهرود در مسجد امام جعفر صادق (ع) در سخنانی با اشاره به اینکه در جای جای قرآن بیان می‌شود که این قرآن به درد زنده‌ها می‌خورد و این زنده بودن که خدا می‌فرماید به چه معناست اظهار کرد: خدا می‌فرماید فکر نکنید شهدا رفتند بلکه در دنیا زنده هستند و دستشان بازتر شده است.
وی با اشاره به شبهه‌ای در خصوص شهدا و اینکه اثرگذاری شهدای انقلاب اسلامی چقدر زیاد است افزود: اگر مراتب شهدا فرق نمی‌کند عباس ابن ابیطالب نمی‌شد که به مقام شهادتش غبطه میخورند و جوابش در یادواره است و انقلاب کاری کرد که شهید خونش بدون استفاده نباشد.
وی با بیان خاطراتی از شهدا ادامه داد: شهدا امنیت و عزت امروز ما را تضمین کرده و می‌کنند و برای خنثی کردن شبیخون فرهنگی نیز همین شهدا اثرگذار هستند.
ماهری خاطر نشان کرد: شهدا کار را به انتها می‌رسانند و در این مسیر از شهدای انقلاب تا مدافع حرم در حال پایان دادن کار هستند و ما شرمنده شهدا هستیم چرا که این همه به ما لطف می‌کنند.
وی اضافه کرد: دشمن خودش دارد با دست خودش نابود می‌شود و در جنگ اقتصادی نیز شکست خورده است و آینده روشن است و این‌ها همه کار شهداست.
استاد حوزه و دانشگاه قم با تاکید بر اینکه باور کنیم شهدا زنده هستند و خون دل خوردن ائمه امروز دارد جواب داده است گفت: اثر شهدا و یادواره شهدا امید را در جامعه مضاعف و تزریق می‌کند و زندگی با شهدا سبب پویایی و نشاط و زنده بودن است.
وی افزود: امام صادق (ع) در حدیثی بیان می‌کند نمی‌شود چهل روز بر یک مومن بگذرد و مومن بلا نبیند و به اندازه یک لرزش کوچک مومن این بلا حساب می‌شود و خانواده شهدا عمری جای خالی شهید را می‌بیند و آیا این نمی‌تواند کاخ استکبار را سرنگون کند.
این مراسم به همت پایگاه امام جعفر صادق (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) شاهرود و امام جماعت و هیئت امنا مسجد امام صادق (ع) به یاد شهیدانی همچون عبدالهادی قرغی، محمدمهدی حلوانی، رضا کلانتری، امیر سبزواری، احمد رحیمی تفرشی، علی اکبر صادقی، محمدرضا صمدی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها