خبرهای داغ:
بانوی جوان گفت: از شهدا می خواهم دختر کوچکم و فرزندی که در شکم دارم را دعا کنند تا مثل آنها عاقبت بخیر و مایه سرافرازی مادرشان شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۳۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیجدر آستانه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و شهدای گرانقدر هفتم تیر، مردم قدرشناس پایتخت ایران، ۱۵۰ لاله دوران دفاع مقدس را با شکوه هر چه تمام تر تشییع کردند. لاله های سرافرازی که با آمدنشان در نخستین روزهای تابستان، سال ها چشم انتظاری خانواده را به پایان رسانده اند.
حضور حماسی مردم تهران در تشییع پیکر شهدای گمنامی که از پروازشان بیش از سی و پنج سال گذشته است، قابی زیبا و نستوه از همدلی ۴ نسل از فرزندان روح الله را به نمایش گذاشته است که به تنهایی می تواند پوزه اقدامات ضدانقلاب علیه مردم و جوانان ایران را به خاک بمالد.
حضور مردم تهران در سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی که علیه انقلاب اسلامی رقم خورده است، نمایشی از عزت و اقتدار فرهنگ عاشورایی را بر پا کرد. نمایشی از دلدادگی به شهیدان و آروزی شهادت که قرن هاست در جان و دل مردم ایران جوش و خروش دارد به طوری که هر روزشان را عاشورا و جای جای ایران اسلامی را برای شان کربلا کرده است و یک صدا فریاد می زنند : « هیهات منا الذله».
اگر چه همه با یک نیت و برای یک هدف مقدس به مقابل دانشگاه تهران آمده بودند، آن هم برای ادای دین به شهدا و خوش آمدگویی به آنها که هر بار در بهترین زمان ها بر ما وارد می شوند، اما خیابان انقلاب اسلامی با هر یک از مشایعت کنندگان، حالی وهوایی متفاوت را تجربه می کرد. یکی اشک می ریخت و دیگر به یاد و نیابت پدر و مادر مرحومش پشت سر آنها قدم بر می داشت. بانویی میانسال عکس برادر شهیدش که مادر در چشم انتظاری دیدار مجدد او چشم از جهان فروبسته بود را به همراه داشت به این امید که شاید یکی از ۱۱۶ شهید گمنام برادرش باشد و پیرمردی با تکیه به عصایش می گفت : اگر حامدم بود جای این عصا به بازوهای او تکیه می دادم ... می شود یکی از این ها حامد من باشد!
حضور بانوان با پوشش های متفاوت نیز از جلوه های خاص این مراسم بود. بانوانی که با وجود ظاهر متفاوت اما دل در گرو فرزندان خونین بال وطن داشتند و مادرانه و خواهرانه برای شان اشک می ریختند و التماس شفاعت داشتند! با خود اندیشیدم ای کاش طوری برنامه ریزی فرهنگی کرده بودیم و از مقام شامخ شهدا برای تبیین مسئله عفاف و حجاب بهره می بردیم و سبک زندگی آنها را تشریح می کردیم که اکنون این بانوی جوان، ظاهرش با باطن با صفایش می خواند و در صدف حجاب مروارید اشک را نثار شهدا می کرد.
در این بین دیدن خانواده های ۳۴ شهید از جمع ۱۵۰ شهیدی که تا چندی پیش در گمنامی به سر می بردند و مادر و پدر بر سر مزار خالی شان اشک دلتنگی می ریختند، صحنه های زیبا و تأثیرگذاری را خلق می کرد. خانواده هایی که برخی از آنها سن شان به بودن شهید قد نمی دهد و فقط از خوبی های شهیدشان شنیده و عاشقانه برای تشییع پیکر او آمده بودند.
بانوی مسنی در حالی که به سر و سینه می کوبید، زمزمه می کرد: « یوسف گم گشته باز اید به کنعان غم مخور» یوسفم به کنعان باز آمده است! خواهر شهیدی بود که از شدت گریه حتی نتوانست صحبتی کوتاه کند و فقط گفت : « بنویس از مردم ایران متشکرم .. دیروز امروز برای فرزندان ما مادری و خواهری کردند ان شاء الله شهدای ما شفیع آنها در روز قیامت خواهند بود »
زن جوانی به همراه کودک خردسالش در مراسم شرکت کرده است. به نظرم باردار است وقتی می گویم با این وضعیت در هوای گرم چرا در مراسم تشییع شرکت کرده است می گوید: « ادای دین و انجام وظیفه سرما و گرما نمی شناسد، آنها وقتی برای اسلام و وطن جان خود را کف دست گرفتند فکر سختی ها را نکردند و حال نوبت ماست تا قدرشناسی خود را نشان دهیم.»
او که خود را سمائی معرفی می کند ادامه می دهد: « برخی تولد در خارج از کشور را به فرزندان شان هدیه می دهند من به فرزندم عشق به اسلام، عشق به وطن ، عشق به قهرمانان جاویدان وطن شهدا و اقتدا کردن به ولایت فقیه و سرباز خوب بودن برای امام زمان عج الله را هدیه می دهم. از شهدا می خواهم دختر کوچکم و فرزندی که در شکم دارم را دعا کنند تا مثل آنها عاقبت بخیر و مایه سرافرازی مادرشان شود.»
مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس ۱۰ استان دیگر نیز برگزار می شود.
شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس هستند و هویت ۳۴ نفر آنها مشخص شده است.

طنین یاس - منیره غلامی توکلی

ارسال نظرات