خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت : بهبود فضای کسب و کار در استان در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و صنعتی ، نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت های انسانی ، منابع موجود و تنوع تولیدات داخلی است.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۶۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

باور عمومی به کیفیت تولیدات داخلی از ضروریات تحقق رونق تولید است/ وضعیت کنونی حوزه کشاورزی استان نوید بخش رونق تولید استبه گزارش خبرنگار بسیج علمی پژوهشی و فناوری  خبرگزاری بسیج از ایلام ، جلسه شورای پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان ایلام ،  با هدف بررسی راهکارهای تحقق رونق تولید در استان تشکیل شد .

محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این جلسه عنوان کرد : بهبود  فضای کسب و کار در استان در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و صنعتی ،  نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت های انسانی ، منابع موجود و تنوع تولیدات داخلی است.

وی ، با بیان اینکه  باور عمومی به کیفیت تولیدات داخلی از ضروریات تحقق رونق تولید است اظهار کرد : حمایت از تولیدات داخلی ؛ پشتیبانی  از اشتغال ، نخبگان ، سرمایه ملی و کارگران ایرانی را در پی خواهد داشت و رسیدن به این مهم ، نیازمند اجرای سیاست ­های  کارآمد و اصولی در تمامی بخش های صنعت ، کشاورزی ، عمران و اقتصادی  است .

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام عنوان کرد : استان ایلام از  ظرفیت عظیم و مناسبی همچون گردشگری برخوردار است و در صورتی که  از این ظرفیت مناسب و ناب ،  بتوان به نحو شایسته ای استفاده کرد می توان  منبع شگرفی برای  افزایش درآمد ملی ، خدمات و اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان استان فراهم کرد .

علی پور ، در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ترسیم وضعیت کنونی حوزه کشاورزی در استان نوید بخش رونق تولید در استان است عنوان کرد : بسیاری از شهرستان های استان در بخش های مختلف کشاورزی و باغداری از جمله تولید گیاهان دارویی ، دانه های روغنی ، صیفی جات و موارد دیگر مستعد و فعال بوده و ارتقای بهره وری  در این حوزه ، نیازمند تحرك ، پویایی  و یاری مسئولان ، نخبگان و مردم منطقه است.

  در بخش دیگری از این جلسه ، اعضای شورای پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان ایلام به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون رونق تولید پرداختند.

برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف فرهنگ سازی اشتغال پایدار و کارآفرینی ، حمایت و ارتقاء بهره وری تولیدات گیاهان دارویی ، انجام فعالیت های پژوهشی نخبگان در جهت رونق تولید قبل از عملیاتی نمودن طرح ، انتقال و عمومی سازی تجربیات اثربخش اعضای خانه نخبگان از طریق رسانه استانی ، استفاده حداکثری از ظرفیت شهرستان مهران خصوصاً در ایام اربعین جهت رونق تولید و اشتغال پایدار و دعوت از کارشناسان حوزه کشاورزی استان جهت ارائه راهکارهای عملیاتی از جمله مباحث این جلسه عنوان شد .

گفتنی است جلسات شورای پژوهشی خانه نخبگان بسیج استان ایلام ، با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت رفع معضلات و مشکلات حوزه های مختلف استان بصورت ماهانه در سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام برگزار می شود.

 

ارسال نظرات