خبرهای داغ:

امام جعفر صادق(ع) در صفات نیکو سرآمد بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: امام جعفر صادق(ع) در صفات نیکو سرآمد بود
کد خبر: ۹۱۵۱۷۳۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبر گزاری بسیج از سمنان حجت الاسلام مرتضی یعقوبی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)اظهار کرد: امام صادق(ع) در سال 148 قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شدند وبر اثر آن به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه در خصوص تاریخ شهادت ایشان دو روایت وجود دارد، گفت: برخی نیمه رجب و بعضی دیگر 25 شوال را تاریخ شهادت امام جعفرصادق می دانند؛ اما سیره نگاران شیعه همان قول دوم یعنی 25 شوال می باشد.
یعقوبی همچنین گفت: امام صادق(ع)یکی از ائمه دوازده گانه مذهب امامیه واز سادات اهل بیت رسالت است و از این جهت به وی صادق می گفتند که هر چه می گفت راست ودرست بود وفضیلت او مشهورتر از آن است که گفته شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در سپاه مهدیشهر افزود: منصور دوانیقی زمانی که به خلافت رسید از کثرت شیعیان وپیروان امام جعفر صادق(ع)مطلع شد وآن حضرت را به عراق طلبید وپنج بار تصمیم به قتل آن حضرت شد که هر بار معجزه عظیمی مشاهده نمود واز آن صرفنظر کرد.
وی اضافه کرد: پس از شهادت مظلومانه اهل بیت سالار شهیدان (ع)ویارانشان ،دیگر هیچ حکومتی جرات مقابله نظامی با ذریه های نبی اکرم (ص) را نداشت وپس از واقعه عاشورا بیشتر ائمه شیعیان ما یا با زهر شمشیر یا سموم مختلف به شهادت رسیدند.
یعقوبی در ادامه گفت: در این بین نحوه شهادت امام جعفر صادق(ع)رئیس مکتب جعفری به دور از ادوار گذشته نبود و همانند مادر بزرگوارشان فاطمه زهرا(س)در میان زبانه های آتش کاری خلیل وار کردند و در پایان به دلیل ضعف جسمی حاصل از زهر میوه به شهادت رسیدند.
یعقوبی خاطر نشان کرد: عصر امام صادق (ع)یکی از طوفانی ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاش ها وانقلابهای پیاپی گروههای مختلف به ویژه از طرف خونخواهان امام حسین(ع)رخ می داد که انقلاب ابوسلمه در کوفه وابومسلم در خراسان وایران از مهمترین آنها بوده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر گفت: حضرت امام صادق(ع)مانند پدران بزرگوار خود در کلیه صفات نیکو وسجایای اخلاقی سر آمد روزگار بود که دارای قلبی روشن به نور الهی ودر احسان وانفاق به نیازمندان همانند اجداد خود بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها