خبرهای داغ:
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۱۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  رسول تقی‌پور گفت: از این تعداد ۷۸ نفر محکومان مالی، ۵ نفر محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و ۳۶ نفر نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر نیز زندانی زن بودند افزود: مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۴۲۲ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال از این رقم از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی زندانیان، ۱۱ میلیارد ریال از طریق تسهیلات و مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، افزود: ۲۹۱ میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

وی افزود:در حال حاضر ۴۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت را سپری می‌کنند که ۷ نفر آنان زندانی زن و ۴۵۶ نفر نیز مرد هستند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: از این تعداد ۳۵۰ نفر محکومان مالی، ۱۵ نفر محکومان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی و قتل شبه عمد و تصادف رانندگی و ۹۸ نفر محکومان مهریه و نفقه هستند.

ارسال نظرات