شهید آزادی­خواه، سیدیحیی آبدام در اولین روز اردیبهشت­ ماه سال 1343 در اراک به دنیا آمد. دوران جوانی و نوجوانی را در خیابان شریعتی گذراند و تحصیلاتش را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۶۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهید سیدیحیی آبدام می پردازد.

زندگی­نامه:

به دنبال آزادی است، آزادی گم شده در ولنگاری­های اخلاقی و اجتماعی. آزادی­ای که مانند بسیاری از مقوله­های دیگر، مظلوم و محروم واقع شده است. آزادی­ای که قربانی سلایق فردی و گروهی و بازیچۀ دست ساستمداران فرصت­طلب و چپاول­گران سرمایه­های معنوی و مادی بشر شده است. آزادی­ای که همواره همراه با مطامع حریصانۀ بشر بوده است.

هرچند آزادی از ضروری­ترین نیازهای بشر و یکی از محورهای خلقت انسانی است، اما پوشیده نیست که آزادی بدون عدالت و جز در سایۀ عدالت امکان پ­پذیر نمی­باشد و شهید این پیام را با فریاد خویش سرمی­دهد و با خون خود اثبات می­کند که عدالت چتری برای آزادی و حتی بسیاری از خواسته­های انسانیت است.

شهید آزادی­خواه، سیدیحیی آبدام در اولین روز اردیبهشت­ماه سال 1343 در اراک به دنیا آمد. دوران جوانی و نوجوانی را در خیابان شریعتی گذراند و تحصیلاتش را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد. این جوان شایسته و نیکوسرشت همیشه مطیع امر پدر و مادر بود، هرگز بی­احترامی نمی­کرد، همیشه به زیر­دستان کمک می­کرد و تمام سختی­های زندگی را به خاطر رفاه دیگران تحمل می­کرد.

همیشه سعی می­کرد خود را شاد نشان بدهد تا دیگران شاد باشند. یک­بار تکه­نانی در دست داشت و خواهرش گریه می­کرد و درعین گرسنگی نان را به او داد و او را آرام کرد تا گریه نکند در حالی­که خود او بسیار گرسنه بود.

در بیست و دوم دی­ماه سال 1365 در بمباران هوایی هواپیماهای عراقی در اراک جمجمۀ مبارکش متلاشی شد و به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در کنار دیگر شهیدان گلگون­کفن این مرز و بوم به خاک سپردند تا چلچراغی روشن باشد برای روشنایی دادن به شب­های تاریک این دیار تا با وجود آن ها راه را گم نکنیم.

ارسال نظرات