خبرهای داغ:
در دیدار آیت الله سید محمد سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین ستار المرشدی، نشان فاطمی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) به تولیت حرم مطهر سامرا اهدا شد.
کد خبر: ۹۱۵۱۹۸۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این دیدار که روز یکشنبه در این مکان مقدس برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ستارالمرشدی نیز سنگ تبرکی حرم مطهر سامرا و برخی از کتب مدرسه علمیه سامرا را به آیت‌الله سعیدی اهدا کرد.

تولیت حرم مطهر سامرا به همراه هیأتی از کشور عراق روز گذشته بعد از زیارت بارگاه نورانی امام رضا (ع)، برنامه‌های خود را در مشهد مقدس به پایان رساند. وی صبح امروز در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) حضور یافت و ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت: وگو کرد.

اتحاد ایران و عراق موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شود

تولیت آستان کریمه اهل‌بیت (س) در این دیدار با اشاره به اینکه انسجام، هماهنگی و همبستگی ایران و عراق روز به‌روز بیشتر می‌شود، گفت: این اتحاد و انسجام موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شود.

سعیدی، هم‌افزایی میان اعتاب مقدس را بسیار مفید برشمرد و ابراز امیدواری کرد که افزایش همکاری‌ها میان اعتاب بتواند در تحقق اهداف مورد نظر اسلام تأثیرگذار باشد.

وی همکاری مطلوب میان مراجع و شخصیت‌های حوزوی را مغتنم دانست و گفت: باید از فرصت اتحاد میان ایران و عراق به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

همچنین، ستارالمرشدی تولیت حرم مطهر سامرا نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور شیعیان در سامرا افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: بسیاری از ساکنان و شهروندان سامرا خادمان حرم امامین عسکریین علیهماالسلام هستند و نسبت به این بارگاه ارادت خاصی دارند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه سامرا نیز به همت آیت‌الله سیستانی راه‌اندازی شده و تاکنون این مدرسه در حوزه انتشارات آثار بسیاری را تولید کرده است و طلاب علوم دینی نیز در این مدرسه مشغول تحصیل آموزه‌های اسلام هستند.
ارسال نظرات