خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تبیین گام دوم انقلاب در بین اقشار مختلف مردم، سبک زندگی را مهم ترین فصل در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۳۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در سومین دوره کارگروه تخصصی مهارت های زندگی ویژه مسئولان نهادهای رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با تبیین مهارت های لازم در سبک زندگی ایرانی _ اسلامی گفت: مقابله جهادی با سبک زندگی غربی و نفوذ نرم دشمن و تقویت راهبرد مقاومت، بخشی از سبک زندگی ایرانی _ اسلامی است.

وی تاکید کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله جهادی با سبک زندگی غربی باید با اهتمام دانشگاه ها در قالب مهارت های زندگی به دانشجویان آموزش و در دانشگاه ها ترویج داده شود.
امام جمعه تبریز افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا فرد بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری‌های زندگی مواجه شود.
وی ادامه داد: هر قدر مهارت‌های زندگی فردی بالاتر باشد، او بهتر می‌تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه‌ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش‌آمده را برطرف کند.
حجت الاسلام  آل هاشم با بیان اینکه مهارتهای روانی - اجتماعی که به ما کمک می‌کنند با نیازها و چالش‌های زندگی روزمره بهتر کنار بیاییم گفت : مهارتهای زندگی با تصمیم گیری و حل مسئله ، تفکر خلاقانه و تفکر نقادانه ، مهارت ارتباطی و مهارت مدیریت رابطه ، خودآگاهی و همدلی، مدیریت احساسات و هیجانات و مدیریت استرس تقسیم بندی میشود.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت سبك زندگی ایرانی – اسلامی در بیانیه گام دوم گفت: تاكید مقام معظم رهبری بر تعریف و تبیین سبك زندگی اسلامی كه بر پایه قرآن و اهل بیت تنظیم ‌شود، بسیار به جا و دقیقی است زیرا با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه، شاهد نوعی بازنگری در ارزش ها برای كاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هستیم كه به طور قطع این مهم، وابستگی زیادی به سبك و نحوه زندگی و فرهنگ رفتاری افراد دارد.
وی اضافه کرد رهبر انقلاب فصل هفت بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده اند: «تلاش غرب در ترویج سبك زندگی غربی در ایران، زیان های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به كشور و ملت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد كه باز چشم امید در آن به جوان ها است.»
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه جنگ نرم به عنوان ابزاری نوین برای تجاوز و سلطه ابرقدرتهای جهان بر کشورهای دیگراست اظهار داشت : یکی از اهداف عمده این جنگ ، از بین بردن سبک زندگی اسلامی-ایرانی و نهادینه نمودن سبک زندگی غربی در کشورهای هدف می باشد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: امروزه جنگ نرم به‌عنوان بهترین روش برای تسخیر فرهنگ، تمدن، باورها و تصمیمات کشور مقابل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حجت الاسلام  آل هاشم گفت: دولت‌های غربی، ساده‌ترین راه یعنی غلبه بر افکار و اندیشه‌های ملت‌ها را برگزیده‌اند تا با ایجاد جنگ‌های فرهنگی و روانی بتوانند ضمن تهی نمودن مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های شناخته شده دینی، تاریخی و مواریث گران‌بهای فرهنگی، وام‌دار فرهنگ و اندیشه‌های مبتذل و بعضاً غیرقابل دفاع خود نمایند و با نفوذ در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، هم چون موریانه‌ای به قطع ریشه‌های کهن تاریخی ملت‌ها بپردازند و حمله‌ای نرم و خاموش و بی‌صدایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بانیان این جنگ، در تلاش اند با استحاله تدریجی فکری و روانی مردم؛ و بدون استفاده از حمله نظامی، به تسخیر اذهان و افکار عمومی بپردازند تصریح کرد: دشمنان میخواهند از بین بردن فرهنگ، هویت، باورها و نمادهای دینی- مذهبی و شیوه های زندگی اسلامی به جایگزینی فرهنگ، نمادها، باورها و سبک زندگی غربی بپردازند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مهمترین و اساسی ترین راهبرد و استراتژی مقابله با تهدیدات جنگ نرم در حوزه سبک احیاء و حفظ هویت دینی جامعه دانست و گفت: ترویج اندیشه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی نیازمند اقداماتی علمی و علمی درازمدت و برنامه ریزی شده ایی است که می توان ارزش های دینی و ملی خود را حفظ و به تعمیق سبک زندگی اسلامی کمک کرد.

ارسال نظرات