مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری در گفتگو با «بسیج»خبر داد؛
مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری گفت :پس از شناسایی مناطق محروم و کم برخورد استانهای کردستان و آذربایجان غربی و با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع)یک تیم کامل ۲۰ نفر پزشکی راهی این استانها کردیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۵۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری کرج در گفتگو با خبرگزاری بسیج  گفت: پس از شناسایی مناطق محروم و کم برخورد استانهای کردستان و آذربایجان غربی و با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع)یک تیم کامل ۲۰ نفر پزشکی راهی این استانها کردیم.

فعالیت گروه جهادی کرج در مناطق محروم آذربایجان غربی و کردستان

وی گفت: در این اردوی جهادی ۱۰ روزه پزشکان متخصص و مجرب استان البرز متخصص قلب،جراح ارتوپدی،جراح چشم پزشک،جراح دندانپزشک ، دکتر عمومی ، متخصص زنان و مامایی ، متخصص کودکان و اطفال ، فیزیوتراپیست و آزمایش سنجش تراکم استخوان ، متخصص طب اورژانس ، متخصص کار درمانی ، متخصص بینایی سنجی و پزشک متخصص پوست مو حضور داشتند.

مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری تصریح کرد : شهرهای بوکان،سقز،ایوان،دیواندره، بانه،ایرانخواه،گلتپه،قشلاق پل شهرهایی بودند که شناسایی شدند و در دو نوبت صبح و عصر از ساعت های ۹ الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۳ روستاهای این شهرها از خدمات پزشکی بهرمند شدند. و در هر نوبت نزدیک به ۲۰۰ نفر ویزیت می شدند.

وی افزود : در مجموعه این اردوی جهادی دکتر چشم پزشک ۴۰۰ نفر را ویزیت رایگان و به تعداد ۲۶۰ نفر عینک رایگان تعلق گرفت، دکتر ارتوپدی ۵۰۰ نفر را ویزیت رایگان کردند و مشاوره های لازم پزشکی را به مراجعه کنندگان دادند، در قسمت قلب ۴۰۰ نفر ویزیت شدند و از ۱۵۰ نفر به صورت رایگان نوار قلب گرفته شد ، در قسمت دنداپزشکی به ۳۰۰ نفر از این عزیزان خدمات پرکردن ، روکش ، جرم گیری و کشیدن دندان تعلق گرفت ، در بخش آزمایش سنجش تراکم استخوان از ۵۰۰ نفر آزمایش رایگان گرفته شد و میزان پوکی و سایدگی و سایر مشکلات استخوانی این عزیزان مشخصص شد، در بخش فیزیوتراپی از تعداد ۳۵۰ نفر تست سوزنی جهت درمان درد های عصبی و غیره به عمل آمد، در قسمت پزشک عمومی ۴۰۰ نفر ،طب اورژانس ۳۰۰ نفر ،متخصص اطفال ۴۵۰ نفر ،زنان و مامایی ۵۰۰ نفر را به صورت کاملا رایگان ویزیت کردند و مشاوره های تخصصی لازم را به این عزیزان دادند.

مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری کرج در پایان خاطر نشان کرد : بخشدار و دهیار و فرماندار این شهر و روستاها همکاری های لازم را با این گروه کردند و از ما درخواست داشتند که این برنامه ادامه دار باشد تا مردم این روستاها که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند و هزینه درمان خود را ندارند بتوانند در این گونه طرح ها پی به بیماری خود ببرند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

ارسال نظرات