خبرهای داغ:
موسس موسسه تفحص سیره شهدا در قم بیان داشت: امروز نیاز است تا خانواده‌های ما برای فرزندان خود بیش از پیش از زندگینامه و وصایای شهدا بگویند.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۶۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان موسس موسسه تفحص سیره شهدا در قم در مراسم یادواره ۱۷ شهید محله مسجد امیرالمومنین (ع) و شهدای گمنام در بشرویه بیان داشت: حیات شهدا قرانی است و قطعا ما حضور شهدا را در این مجلس داریم.
 
وی افزود: شهدا بر اعمال ما ناظر هستند و خودشان بر شفاعت افراد حاضر در مجلس در محضر خداوند گواه خواهند بود.
 
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: همه ما مدیون این شهدا هستیم لذا شرکت در مراسمات شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا کوچکترین اقدامی ست که هر یک از ما باید آن را انجام دهیم.
 
موسس موسسه تفحص سیره شهدا در قم در ادامه این مراسم اظهار کرد: باید دقت کنیم به محسنات و کرامات شهدا که امروز باعث آبروی کوچه و افتخار محله شده اند و همین امر امشب ما را گردهم آورده است.
 
حجت الاسلام جوشقانیان از افراد حاضر در جلسه شهدا خواست تا هر یک از افراد حداقل تنها یکی از محسنات شهدا را برای خود سرلوحه قرار داده و به طور جد به آن عمل کند.
 
وی گفت: بیان اوصاف شهدا خارج از وقت این جلسه است، اما تنها گوشه کوچکی از اوصاف و سبک زندگی این شهدا را می‌توان بیان نمود که این امر همچون قطره‌ای از دریای اوصاف شهیدان است.
 
حجت الاسلام جوشقانیان بیان داشت: امروزه به راحتی افراد هم دست شیطان شده و برای گناه کردن اقدام می‌کنند، اما باید بدانیم که دست شهدا در دست خدا بود و با توکل بر خداوند گناه گریزی داشتند.
 
موسس موسسه تفحص سیره شهدا با بیان اینکه شهدا آیه‌های حق بودند گفت: شهیدان از خانواده‌های خود گذشتند، شهدای مدافع حرم هم دست از نفس خود کشیده و خانواده و دختر و پسرشان را رهاکردند و به دفاع از حریم معصومین شتافته و برنگشتند.
 
وی از عظمت بزرگ شهدا گفت و افزود: هریک از شهدا به تنهایی فداکاریی‌هایی را انجام داده که هنوز اسمشان تن دشمن را می‌لرزاند، و باکری‌ها در کشور ما هنوز زنده هستند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان عنوان داشت: امروز نیاز است تا خانواده‌های ما به جای خواندن داستان‌های رستم برای فرزندان هرچه می‌توانند سیره و وصیتنامه‌های شهدا را برای آنان بازگو نمایند.
 
موسس موسسه تفحص سیره شهدا تاکید کرد: اگر امروز فضای مجازی تهدیدی برای فرزندان ما شده است تنها راه مقابله با آن عمل به وصایای شهدا و الگو قراردادن شهیدان برای فرزندان مان است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها