استاندار کردستان با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و مشاهیر را اصل و وظیفه خود در استان کردستان می‌دانیم، افزود: با برگزاری کنگره مشاهیر کرد رسالت خود را ادا می کنیم گرچه مطالبات مردم را نیز در معرفی مشاهیر در نظر گرفتیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۷۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: امیدواریم کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد بتواند با تکریم از مشاهیر کُرد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل کهولت سن نتوانسته‌اند حضور یابند، گفت: محدودیت‌هایی در انتخاب و دعوت چهره‌های نام‌آور کرد جهان وجود داشته است که امکان حضورشان در استان نبود و امید که در سال‌های بعدی شاهد معرفی و تکریم تعداد بیشتری از مشاهیر باشیم.

وی با اشاره به سوالات زیادی در مورد حضور استاد مظهر خالقی گفت: به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی صدور ویزای ایشان با مشکل روبرو شده است و در حال حاضر در دست پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: هزینه‌های کنگره از بخش خصوصی تامین شده و تلاش داریم در نهایت صرفه‌جویی، اما به صورت درست و مناسب مهمان‌نوازی و چهره فرهنگی مردم کردستان را نشان دهیم.

استاندار کردستان گفت: در برگزاری این کنگره هدف ما معرفی افراد گمنام و ناشناخته افراد کرد است و امیدوارم رسانه‌ها این کنگره را به نام مردم کردستان ثبت کنند.

مرادنیا الگوسازی برای جوانان را از دستاورد‌های کنگره مشاهیر کرد دانست وبیان داشت: قطعا با معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد الگو‌هایی به جوانان معرفی و شناسانده می‌شود.

وی در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد که بتوانند به بهترین شیوه ممکن در راستای انعکاس این کنگره مسوولان را همراهی کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات