یکی از رسانه های رسمی چین با اشاره به مذاکرات جدید این کشور با آمریکا درباره راه بلند رسیدن به توافق برای پایان دادن به جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۸۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

روزنامه چاینا دیلی با اشاره به اینکه اختلافات و درگیری‌های دیگری میان چین و آمریکا ممکن است به وجود بیاید اعلام کرده که راه بلندی تا رسیدن به توافق میان دو کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج ، چاینا دیلی هشدار داد که با وجود پیشرفت در مذاکرات، تضمینی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: با اینکه واشنگتن قبول کرد تا برای آغاز مذاکرات، طرح تعرفه‌های بیشتر روی کالاهای چینی را معلق و تصمیم نهایی درباره شرکت فناوری هواوی را به تأخیر بیندازد، اما در بخش‌هایی از مناقشات تجاری، اختلافات اساسی وجود دارد.

پیش از این دولت ترامپ، پکن را متهم کرده بود که چین از طریق شرکت هواوی از دیگر کشورها جاسوسی می‌کند. پیشتر نیز هواوی به سرقت فناوری آمریکایی و تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم شده بود.

در همین راستا چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده، شرکت چینی هواوی که دومین سازنده تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود را در لیست سیاه تجاری قرار داد.

اما پس از بازگشت مقامات چین از نشست سران گروه بیست، وزیر خارجه این کشور در یک بیانیه، دیدار دونالد ترامپ با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین را یک «پیام مثبت به دنیا» خواند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: اما اگر اعمال محدودیت‌ها بر روی شرکت هواوی فراتر از موارد اقتصادی و فناوری رود، این وضعیت منجر به باخت دو طرف خواهد شد.

از زمان افزایش تنش‌ها در جنگ تجاری آمریکا با چین، پکن هر چه بیشتر بر مواضع خود پافشاری می‌کند و می‌گوید: چین زیر بار حرف زور نخواهد رفت و زیر فشار تسلیم نخواهد شد. پکن تا پایان ماجرا خواهد جنگید.

 

ارسال نظرات