مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: ویژه برنامه دهه کرامت همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در ۸۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۳۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، در نشست خبری طرح تابستانی نشاط معنوی و دهه کرامت بیان کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۳ تیرماه همزمان با دهه کرامت آغاز می‌شود، لذا اداره اوقاف برنامه‌های مهمی در این راستا در بقاع متبرکه استان در نظر گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در ادامه با بیان اینکه دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) در روز اول ذی القعده، ولادت امام رضا (ع) در روز ۱۱ ذی القعده، روز بزرگداشت امام زادگان در ۵ ذی القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در ۶ ذی القعده همراه است، برنامه‌های ویژه‌ای در ۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی غبارروبی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه، اعزام مبلغ به بقاع متبرکه استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و قرآنی از جمله محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کلاس‌های قرآنی، هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، دیدار با خانواده معظم شهدا و خیمه‌های معرفت را از برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با بیان اینکه در دهه کرامت کاروان پیاده از شهرستان نیشابور به سمت مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) با محوریت بقاع متبرکه کشور، عزیمت خواهد کرد؛ افزود: در روز ملی حجاب و عفاف نیز برنامه‌های ویژه‌ای در بقاع متبرکه استان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، با اشاره به سه برنامه مهم در دهه کرامت، اظهار داشت: همایش بزرگداشت امامزادگان در هر شهرستان برگزار و از اصحاب بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد؛ همچنین همایش شاخص استانی با عنوان «ستارگان کرامت» پنجم ذی القعده در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره امامزاده غیاث الدین محمد (ع) مشهد مقدس در سال گذشته و فراخوان آثار در آن کنگره؛ تصریح کرد: پس از فراخوان، آثار ارزشمندی در قالب شعر، مقاله، دلنوشته و ... به دست ما رسید، این آثار به کتاب تبدیل شده، و در ۱۳ تیرماه در همایش بزرگداشت این امام زاده جلیل القدر از کتاب کنگره ملی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برنامه‌های مهم این دهه را برگزاری نشست علمی با همکاری بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برای معرفی امامزاده محمد محروق (ع) در نیشابور در روز چهار شنبه ۱۹ تیرماه عنوان کرد و گفت: پژوهشگران و محققان برجسته استانی و شهرستانی در این نشست علمی حضور خواهند داشت و این نشست مقدمه‌ای برای برگزاری یک همایش بزرگ در ماه‌های آینده برای این امامزاده جلیل القدر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها