سردار ابوحمزه اظهار داشت:در استان کرمان 3هزار مسجد وجود دارد که 50درصد آن روحانی ندارد که باید برنامه ریزی صورت گیرد تا در جهت تبلیغ دین گام برداشته شود..
کد خبر: ۹۱۵۲۱۸۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج  در کرمان ، نشست بصیرتی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با مردم و مسئولین،بسیجیان،نیروهای انقلابی و روحانیون شهرستان عنبرآباد در مسجد جامع برگزار شد

 سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان در این نشست گفت: نباید در فضای مجازی مسائل خلاف شرع وقانون نشر گردد.

وی  افزود:مسئله خشونت یکی از عوامل آن انتشار برنامه های خشونت آمیز است و خشونت باعث میشود به راحتی انسان دست به سلاح سرد وگرم غیر مجاز ببرد ونتیجه آن قتل انسان بیگناه خواهد بود.

ابوحمزه بیان داشت:خشونت یعنی جهالت ،خشونت یعنی تعصبات خارج از انسانیت همه اینها ثمره استفاده غیر مجاز از فضای مجازی است ،یکی از اهداف برنامه های دشمن ایجاد خشونت در جامعه بوسیله ماهواره و فضای مجازی است .

فرمانده سپاه ثارالله استان گفت:تلفن همراه یک دستگاه کوچک با کاربردهای بسیار زیاد که بعضا مخرب وگزنده است که باید استفاده از آن مدیریت شودتا استقلال و شخصیت انسان مورد تهاجم قرار نگیرد وانسان را بی هویت وبی شخصیت جلوه ندهد.

وی عنوان کرد:باید از فضای مجازی در جهت مثبت استفاده کنیم باید جوری تربیت شویم تا بهره برداری از فضای مجازی به بهترین شکل ممکن باشد.

 

ابوحمزه افزود:،در سطح کشور 4/5میلیون دانشجودر رشته های مختلف داریم واین جوانان در جهت ساختن کشور تلاش می کنند و300هزار نفر در کشور طلبه و روحانی داریم که نسبت به تعداد دانشجوها بسیار اندک است باید جوانان به سمت حوزه های علمیه هدایت شوند.

وی تصریح کرد:در استان کرمان 3هزار مسجد وجود دارد که 50درصد آن روحانی ندارد که باید برنامه ریزی صورت گیرد تا در جهت تبلیغ دین گام برداشته شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان گفت:متأسفانه ضعف فرهنگی وجود دارد،برخورد قهری با معضلات امنیتی واجتماعی مرحله آخر است وکار فرهنگی مهمترین مرحله در رفع ضعف های فرهنگی است .

وی عنوان کرد:تلاش فرهنگی نقش مهمی در برطرف شدن معضلات فرهنگی واجتماعی دارد،نقش روحانیت در مسائل فرهنگی بسیار روشن است ودر طول 40سال انقلاب ودر پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند.

سردار ابوحمزه اظهار داشت:رشد جمعیت 6/3دهم بود که هم اکنون به 1/2دهم رسیده است فرهنگ غلط تک فرزندی متاسفانه در جامعه گسترش پیدا کرده وهمه چیز را قائل شدیم به مسائل مادی واین اشتباه است.

وی اظهار داشت:ازدواج جوانان باید مد نظر خانواده ها باشد وخانواده ها تلاش کنند تا ازدواج آسان مدنظر جوانان قرارگیرد.


وی در ادامه گفت:متاسفانه سن ازدواج بسیار بالا رفته است ،عدم ازدواج جوانان باعث میشود تا دچار بیماری افسردگی شوند و فساد و فحشا در جامعه شکل گیرد متاسفانه آنقدر در بحث ازدواج سخت گیری کرده ایم که جوانان را دچار مشکل کردیم ،زمینه ازدواج را باید پدر ومادر در دختران وپسران فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش سپاه وبسیج و یاران انقلاب گفت:وظیفه بسیج وسپاه و یاران انقلاب اسلامی در حوزه های عمرانی،اجرایی و آبادانی،کمک به دستگاهای اجرایی می باشد.

 

وی همچنین در بحث مسائل سیاسی و انتخابات وظیفه بسیج وسپاه را معرفی معیار وملاک های فرد اصلح دانست و بیان داشت:روشنگری در جهت انتخابات آتی خواهد بود.

وی گفت:معیار وملاک های انقلابی بودن و پاک دست بودن را به جامعه معرفی کنیم وبسیج وسپاه حق ندارند بر علیه شخصی اظهار نظر کنند و وارد مصداق نشویم ،یاران و بسیجیان در زمانی که در بسیج وسپاه حضور دارند حق ندارد اظهار نظر علیه کسی بکند،اما خارج از وقت(دوران بازنشستگی) که متعلق به خود او هست می تواند در جهت تبیین مصداق ها و ملاک ها کمک کنند.

 

وی گفت:سپاه و بسیج ویاران انقلاب وظیفه ای جزء تبیین و روشنگری شاخص ها و معیارهای انقلابی بودن کاندیداها را ندارد و باید در جهت روشنگری و معرفی ملاک ومعیارهای ارزشی ورود پیدا کنند.

ابوحمزه گفت:جوهره اصلی سپاه و بسیج ونیروهای انقلابی وحزب الهی معنویت است، اثر گذاری به معنویت وتقوا است ،اثر گذاری به مال ثروت ودنیا پروری نیست.

ارسال نظرات