رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور :
مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: امروز بسیج کارگری کشور تلاش می کند از تعطیلی کارخانجات و بروز مشکلات جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۳۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر علی حسین رعیتی فرد، مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در جلسه هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت رونق تولید و هماهنگی طرح جهاد همبستگی ملی که در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، گفت: شعار اصلی انقلاب، استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود اما این شعار در عرصه های اجتماعی خود را‌ بروز می دهد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور مطرح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در جنگ‌ اقتصادی هر کارخانه و مرکز تولیدی که تعطیل شود در واقع یک سنگر را از دست داده ایم؛ امروز بسیج کارگری کشور تلاش می کند از تعطیلی کارخانجات و بروز مشکلات جلوگیری کند.

دکتر رعیتی فرد اظهار کرد: امروز معیشت کارگران در وضعیت خوبی قرار ندارد که نیازمند تلاش بیشتری است زیرا این قشر در دوران جنگ تحمیلی ۱۴ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده اند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور بیان کرد: امروز تمام تولیداتی که در کشور انجام‌ می شود می تواند کشور را از شرایط اقتصادی حاصل از تحریم های دشمن نجات دهد در حالیکه تمام کشورهای غربی تلاش می کنند ما را در حوزه اقتصادی به چالش بکشند.

وی عنوان کرد: یکی از اقشار زحمت کش و خدوم، جامعه کارگری کشور است که در دوران دفاع هم می جنگید و هم در جای دیگر در چرخه اقتصادی کشور تلاش می کرد و امروز وظیفه ما حمایت از کالای ایرانی به صورت ویژه است.

دکتر رعیتی فرد اظهار کرد: امروز مظلومیت تولیدکنندگان ما بسیار مشاهده می شود زیرا کالای تولید شده توسط کارگران ایرانی با برندهای خارجی در بازار به فروش می رسد؛ استقبال از کالای تولید داخل مستلزم فرهنگ سازی است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵ کشور در همسایگی ایران قرار دارند و جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری این کشورها می تواند ظرفیت های خوبی برای استفاده از کالای تولید داخل کشور را فراهم کند و مردم باید برای بهبود کیفیت کالای ایرانی مطالبه گری کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اظهار کرد: با وجود تمام تلاش هایی که توسط صنعتگران و کارگران در استان البرز انجام می شود، فضای اقتصادی کشور نسبت به سال ۵۸ خیلی متفاوت شده است.

دکتر رعیتی فرد بیان کرد: در حوزه های امنیتی و نظامی دوران دفاع مقدس کشور ایران یک تنه با تعداد زیادی کشور مبارزه کرد اما زمانی که نظام از ظرفیت های مردمی استفاده کرد فتح الفتوح های بسیاری انجام شد.

وی ادامه داد: پیش از سال ۶۱ به دلیل عدم‌ استفاده از ظرفیت های مردمی، موفقیتی در جنگ حاصل نشد بنابراین اگر بخواهیم امروز در این شرایط اقتصادی پیروز شویم باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

دکتر رعیتی فرد در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس مدیریت جهادی میسر بود به گونه ای که فرماندهان و بزرگان این دوره پیش قراول و جلودار بودند، آن ها عملیاتی کار می کردند و سپس نیروهای خود را فرا می خواندند اما امروز مدیران ما در فضای غیر عملیاتی تصمیم سازی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها