رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران در گفتگو با «بسیج»:

برای سیل زدگان کمیته امداد استان مازندران پنج واحد مسکونی در دست ساخت است/نظارت مهندسی رایگان برای منازل آسیب دیده

مهندس امامی باشاره به اقدامات جهادی سازمان مطبوع خود در حادثه سیلاب مازندران خاطر نشان کرد:برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، پنج واحد مسکونی در دست ساخت داریم.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۵۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

خطه سرسبز شمال ایران همیشه یکی از مهمترین مکان های گردشگری برای مردم ایران است.سرزمینی زیبا و حاصلخیز با جنگل های سرسبز ، دیدگان هر انسانی را نورانی میکند و روح آدمی را صفا میبخشد.
استان مازندران با قدمتی به درازای شش هزار ساله ،گنجینه عظیمی از فرهنگ وهنر و مهد قهرمانان و دانشمندان فراوان میباشد .
بارش نزولات آسمانی در تاریخ 26 اسفند تا اویل فروردین سبب جاری سیل در این استان شد که به گفته مدیران استانی تقریباً تمام شهرهای این استان درگیر آب گرفتگی شدند اما در سیمرغ (کیاکلا) شدت آب‌گرفتگی بیشتر از سایر مناطق استان مازندران بود و روزهای سختی بر مردم مهمان نواز مازندران می گذشت.
در همین راستا سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران از ابتدای بروز بحران با اقدامی جهادی ، در خط مقدم خدمتگزاری برای مردم سیل زده حاضر شد لذا بر آن شدیم تا به گفتگوی کوتاهی با رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران بنشینیم و از خدمات واقدامات آنان در سیل اخیر آگاه شویم.

همیشه سر وقت!

پس از شروع سیلاب در استان که از تاریخ 27 اسفند 97 آغاز شد که نتیجه آن آبگرفتکی معابر، منازل ، تخریب پل های ارتباطی و رانش زمین گردید، سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران حضوری فعال و چشمگیر داشت که در همان ساعات اولیه بازدید میدانی به همراه چندتن از اعضای هیات اندیشه ورز از مناطق سیلزده در شهرستان ساری و میاندرود داشتیم که همزمان نیز با اعلام یک فراخوان به همه شهرستانها ، همه مهندسین بسیجی را برای اقدامات جهادی هماهنگ کردیم.

 5 گروه جهادی اعزام شد
ما در این بحران ، 5 گروه جهادی را به شهرستانهای ساری، میاندرود و سیمرغ جهت خروج سیلاب از منازل و معابر عمومی اعزام کردیم. همینطور چند گروه تخصصی را به مناطق دودانگه، چهاردانگه و رودپی شهرستان ساری جهت ارزیابی خسارت وارده به واحد های مسکونی اعزام شدند.که بعداز ازریابی ها ی انجام شده ، ستاد بازسازی منازل سیل زدگان استان در سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری تشکیل شد.

ساخت 5 واحد مسکونی رایگان
سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با حضور فعال در ستاد اجرایی مدیرت بحران و با بهره گیری از مهندسین خبره و با تجربه که از اعضای هیات علمی دانشگاهها نیز بودند مصوب شد که به ازای هر واحد مسکونی منازل آسیب دیده تحت پوشش کمیته امداد یک نفر مهندس ناظر بسیجی بصورت رایگان در اختیار قرار بگیرد همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و تصویب ستادمدیریت بحران استان در خصوص حضور مهندسین بسیجی که نسبت به طراحی و نظارت واحدهای در حال ساخت اقدام نمایند از سهمیه سالانه انها کسر نگردد و خارج از سهمیه لحاظ گردد. که درحال حاضر شروع به ساخت ۵واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردیم که در این راستا از ظرفیت انجمن مهندسین خیر و گروههای جهادی سازمان استفاده شده است

 فروش مصالح با کیفیت ولی ارزان به مردم سیل زده
یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران هماهنگی های لازم با فروشگاههای مصالح ساختمانی جهت کمک به ساخت منازل مددجویان کمیته امداد ابود که جا دارد از همینجا از همه این عزیزان تشکر کنم.

 110میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی
مستحضر هستید که شرایط اقتصادی کشور خیلی ایده آل نیست و متعاقبا بودجه لازم برای دستگاه ها اجرایی و خدماتی نیز به شدت افت کرده است ولی با این وجود همه تلاشمان را کردیم و با رایزنی ها یکه بصورت مستمر انجام دادیم توانستیم مبلغ 90 میلیون تومان کمک نقدی و همینطور مبلغ 20 میلیون تومان کمک های غیر نقدی را به دست افراد سیل زده برسانیم که بخشی از الام آنان را التیام ببخشیم.

 به گلستان هم نیرو اعزام کردیم
با همه مشغله های و معضلاتی که در استان مازندران داشتیم ولی نسبت مردم عزیز استان گلستان که آنان نیز درگیر سیل شده بودند بی تفاوت نبودیم و توانستیم دو دستگاه کامیون حامل لوازم بهداشتی و خوراکی جهت ارسال به سیل زدگان شهرستان آق قلا ارسال کنیم.

در کنار مردم سیل زده هستیم
بسیج همیشه در کنارمردم بوده وخواهد بود .سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران باهمه توان و ظرفیت خود در کنار مرم سیل زده استان خواهد ماند تا انشالله بتواند بخشی از رنج های آنان را التیام بخشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار