مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز با بیان اینکه طرح جهاد همبستگی ملی ادامه دارد، گفت: بازسازی 48 واحد مسکونی مناطق سیل زده توسط بسیج سازندگی البرز در حال انجام است.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۰۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

به گزارش سرویس بسیج کارگری خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار مهران طیران، مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز، گفت: طرح جهاد ملی همبستگی توسط سازمان بسیج سازندگی البرز و با هدف کمک در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در حال اجراست.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز با اشاره به اینکه البرز به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شده مطرح کرد: نیروهای جهادی در شهرستان باوی و مناطق اطراف آن در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده مشغول به فعالیت هستند، همچنین فراخوانی جهت همکاری بسیج کارگری، کارخانجات و واحدهای صنعتی استان داده شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول، با محوریت بسیج سازندگی استان البرز، بازسازی 48 واحد مسکونی مناطق سیل زده در حال انجام است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی می توانند کمک های خود را در قالب وجه نقد و یا مصالح و تجهیزات مورد نیاز جهت احداث مسکن آسیب دیدگان از سیل به این مناطق برسانند.  

پاسدار طیران بیان کرد: با تعامل صورت گرفته میان بسیج سازندگی و متولیان بخش صنعت در استان البرز، تلاش می کنیم ضمن ایجاد وحدت و همبستگی مشکلات مردم مناطق سیل زده نیز برطرف شود.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: بخشی از هزینه های این پروژه توسط بسیج سازندگی استان تأمین می شود و بخش دیگر نیز باید توسط دولت فراهم شود که بنیاد مسکن البرز در این زمینه تلاش می کند و قسمتی از این هزینه ها نیز توسط مردم آن مناطق تأمین می شود.

وی مطرح کرد: طبق برنامه ریزی های سازمان بسیج سازندگی البرز، بنا شده مرمت منازل آسیب دیده از سیل در بازه زمانی سه ماهه انجام شود و همچنین ساخت و احداث این واحدها تا پایان سال به طول انجامد که در صورت همکاری دولت، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی این امر تحقق می یابد.

پاسدار طیران در خصوص هم افزایی واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت پیشبرد رونق تولید اذعان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد راهبردهای رونق تولید، امسال بسیج کارگری برنامه های ویژه ای در این زمینه و در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی در نظر دارد.

وی افزود: در بخش فردی، توانمندسازی حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت، فضای مجازی، اقتصاد و سبک ایرانی اسلامی در دستور کار قرار دارد؛ در بخش گروهی نیز، برنامه هایی مانند شیفت ایثار در دستورکار این سازمان قرار گرفت که به موجب آن خدمات رسانی به افراد، کارخانجات و شهرک های صنعتی توسط گروه های جهادی صورت می گیرد.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز با اشاره به اجرای طرح ایران یار در حوزه سازمانی بیان کرد: در این طرح با هدف شاداب سازی فضای کار در حوزه های سازمانی، اجرای برنامه هایی مانند مسابقات کتابخوانی، مهارتی و ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

پاسدار طیران افزود: این طرح با هدف زمینه سازی کار و فرهنگ میان دانش آموزان و اقشار مختلف اجرا می شود که به واسطه آن هم تولیدکنندگان با حضور در مدارس به گفت و گو با دانش آموزان می پردازند و هم دانش آموزان در محیط های صنعتی حضور پیدا می کنند و از نزدیک با مراحل تولید آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه در صورت اشاعه این فرهنگ، بسیاری از مشکلات پیش رو حل خواهد شد، اظهار کرد: از طرف ستاد تسهیل و کمیسیون رفع موانع تولید و یا کمیسیون کارگری نیز در حال رصد مشکلات صنعت هستیم تا ضمن برطرف کردن مشکلات صنعتی، تولید و اشتغال در کارخانجات به رشد مناسبی برسد.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز از اجرای طرح حاتم به عنوان یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان یاد کرد و گفت: حاتم کلمه اختصاری حمایت از تولید ملی است که در راستای این طرح در سطح فردی و گروهی برنامه های ویژه ای صورت گرفته است.  

پاسدار طیران همچنین ادامه داد: در سطح سازمانی که همان بخش تسهیل گری و فرهنگ سازی است بسیج سازندگی به یاری صنعت شتافته و از تمام ظرفیت های خود در این راستا استفاده می کند تا شعار رونق تولید محقق شود.

ارسال نظرات