فرمانده انتظامی مشهدخبر داد:

رشد ۸۱ درصدی کشف سلاح‌های گرم در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از رشد ۸۱ درصدی کشف سلاح‌های گرم در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۶۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ اکبر آقابیگی، با بیان اینکه در برخی اوقات در روز شاهد گزارش بیش از ۱۰۰۰ نزاع و درگیری در مشهد هستیم، اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده پایین آمدن آستانه تحمل مردم است و یک محاسبه ساده درمیابیم که تنها برای رسیدگی به این ۱۰۰۰ نزاع در روز، حدود دو هزار پلیس باید به نقاط مختلف اعزام شوند که زمان و نیروی فراوانی را از پلیس می‌گیرد.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: باید با فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها، آموزش‌وپرورش و جراید در راستای کاهش وقوع جرم حرکت کنیم تا دیگر شاهد بروز چنین ناهنجاری‌هایی در جامعه نباشیم.

رشد ۸۱ درصدی کشف سلاح‌های گرم در مشهد

آقابیگی با اشاره به اینکه امسال ۸۱ درصد رشد در زمینه کشف سلاح‌های گرم داشته‌ایم، افزود: متأسفانه امسال آمار نزاع‌های دسته‌جمعی و استفاده از سلاح‌های گرم نسبت به سال گذشته رشد داشته است که جهت کاهش این آمار نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

وی تأکید کرد: خرید، فروش و نگهداری هرگونه سلاح غیر قانونی پیگرد پلیس را به همراه دارد و با فروشندگان انواع سلاح در فضای مجازی و حقیقی برخورد قاطع داریم و هرگز اجازه جولان به این افراد را نخواهیم داد.

بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در صحنه جرم حاضر می‌شویم

فرمانده انتظامی مشهد پیرامون ادعای شاهدان صحنه قتل با «وینچستر» در منطقه طبرسی شمالی مبنی بر حضور دیر هنگام پلیس نیز اظهار کرد: در مناطق شهری به طور متوسط از زمان تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ تا حضور در صحنه جرم حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

وی با رد ادعای شاهدان مبنی بر حضور دیر هنگام پلیس در صحنه قتل در بلوار طبرسی شمالی، گفت: تمام تماس‌ها با فوریت‌های پلیس و پیگیری‌های پس از آن که توسط مأموران انجام می‌شود با زمان دقیق ثبت و ضبط می‌شود و تنها با ادعای چند نفر نمی‌شود عملکرد پلیس را زیر سؤال برد.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در بعضی موارد به دلیل کمبود نیرو و انجام چندین مأموریت هم‌زمان امکان دارد زمان انتظار برای حضور پلیس بیش از ۲۰ دقیقه شود که تعداد آن‌ها بسیار کم است.

بیش از ۳۰ درصد تماس‌ها با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ غیرضروری است

آقا بیگی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد تماس‌ها با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ غیرضروری است، افزود: متأسفانه روزانه حجم بالایی از تماس‌های تلفنی با پلیس را مزاحمت‌های تلفنی تشکیل می‌دهند که این تماس‌ها زمان زیادی را از ما می‌گیرند و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در مشهد شاهد کمبود پلیس هستیم به‌طوری که در استاندارد‌های جهانی به طور متوسط به ازای هر هزار نفر باید ۸ پلیس وجود داشته باشد، اما در کشورمان با احتساب سربازان وظیفه به ازای هر هزار نفر ۳ و ۸ دهم نفر پلیس وجود دارد که مشهد نیز از این آمار کشوری پیروی می‌کند.

فرمانده انتظامی مشهد با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه پلیس اجازه نمی‌دهد ناامنی در جامعه گسترش یابد و همواره با برهم زنندگان آرامش مردم به طور قاطع برخورد کرده و خواهد کرد، گفت: در عین حال منابع و تجهیزات پلیس محدودیت‌های خاص خود را دارد و خوشبختانه با همکاری مردم، بسیج، نیرو‌های افتخاری پلیس و بخش خصوصی قسمت بزرگی از این خلأ‌ها پرشده است.

آقابیگی ادامه داد: تمامی همکاران من سعی در انجام هرچه سریع‌تر و بهتر مأموریت‌ها محوله به آن‌ها را دارند، در عین حال شهروندان می‌توانند در صورت دیدن هرگونه قصور موضوع را با ۱۹۷ در جریان بگذارند و در صورت اثبات قصور با فرد خاطی بخور می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار