معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:

معامله قرن از جمله موارد نقض حقوق بشر هست

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز هجوم نظامی و واقعه طبس، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، تحریم های ناعادلانه علمی، اقتصادی و مالی، تحریم های شخصیت ها و مسئولین نظام نمونه هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا است.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۷۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

حجت الاسلام محسن اشرفیان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: آمریکا یکی از بزرگترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان است چه در کشور خودش و چه در جهان که این موضوع را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین المللی و رفتار این کشور با جمهوری اسلامی ایران به خوبی مشاهده کرد.
 
وی افزود: برای شناخت ماهیت و مصادیق حقوق بشر آمریکایی بهتر آن است که ابتدا عملکرد آمریکا را در درون کشور خود آغاز کنیم؛ حقوق بشر در آمریکا از زمان شکل گیری با تجاوز به سرخ پوستان و کشتار و نسل کشی شروع شد؛ که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها حتی حقوق شهروندان خود را نیز رعایت نمی‌کنند.
 
حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر ۹ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، همچنین طبق برخی گزارشات روزانه بیش از ۳ زن آمریکایی به دست شوهران خود کشته می‌شوند؛ این‌ها نشان دهنده نقض حقوق بشر در داخل این کشوراست.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اسلام ستیزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در آمریکا از موارد دیگر نقض حقوق بشر در این کشور است، نمونه بارز آن داعش بود که توسط آمریکا جهت هراساندن مردم از مقدسات اسلام شکل گرفت، پس از احیای مجدد و بازیابی هویت جهان اسلام که از اواخر قرن بیستم و به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز گردید، به تدریج مجددا مقابله با مسلمانان در غرب در ابعاد جدیدی آغاز شد، همچنین آغاز قرن ۲۱ همزمان با واقعه ۱۱ سپتامبر بود که این واقعه و پیامد‌های آن، ضدیت با اسلام و اسلام هراسی را در جهان غرب فراگیر ساخت.
 
این مسئول اظهار داشت: اسلام ستیزی به عنوان حمله به تمامیت مذاهب اسلام به عنوان مشکل اصلی جهان و معرفی دین اسلام به عنوان افراط گرایی، امروزه حضوری جدی و تاثیرگذار در جوامع غربی و حتی رسانه‌های افکار عمومی پیدا کرده است که این در راستای پوشش دادن جنایات کشور‌هایی همچون آمریکا در جهان است.
 
وی خاطر نشان کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم اقدامات ضد حقوق بشر دوستانه انجام می‌دهد که در سه کشور افغانستان، عراق و پاکستان نمود پیدا می‌کند و به طور خاص در دو کشور افغانستان و عراق مسائل نقض حقوق بشر دوستانه بسیار مشخص و بارز است.

حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز هجوم نظامی و واقعه طبس، حمله به کشتی‌ها و سکو‌های نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از سازمان منافقین، التقاط و ترور شخصیت‌های فکری نظام، فاجعه هفت تیر و ترور دانشمندان هسته ای، تحریم‌های ناعادلانه علمی، اقتصادی و مالی، تحریم نفتی، تحریم تجاری و تحریم‌های شخصیت‌ها و مسئولین نظام نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از جمله موارد نقض حقوق بشر معامله قرن هست؛ که آمریکا خودش را که به عنوان کدخدامی شناسد و برای رژیم منقوض اسرائیل حفظ بشود و به رسمیت شناخته بشود حاضر شد دست به عمل شیطانی بزند که آن معامله قرن باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار