مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

موزه دفاع مقدس تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: آغاز به‌کار پروژه ۶۰۰۰ متری موزه را خواهیم داشت که برای سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۰۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار حسینعلی یوسف علیزاده ظهر امروز در مراسم آغاز مجدد عملیات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس متبرک به حضور دو پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس اظهار داشت: خراسان رضوی با وجود خیل عظیم رزمندگان، یگان‏‌های موثر در دفاع مقدس و ویژگی‎های خاص‌اش، حقش این بود زودتر از این شاهد ایجاد، افتتاح و بهره‎برداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باشد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ استان در کشور ساختمان موزه احداث شده دارند که ۱۴ استان از این تعداد موزه فعال دارند.

یوسف علیزاده با بیان اینکه ما هم باید برای بهره‎برداری، سرعت کارمان را بالاتر ببریم، اضافه کرد: این مرکز با نشر ارزش‎های دفاع مقدس می‎خواهد مقاومت و ایستادگی را ثابت کند. کاری که شهیدان عزیزمان انجام دادند و با فدا کردن جانشان مقاومت‎شان را نشان دادند. بنای فعلی ۳ هزار متر وسعت دارد، بنای مشابهی با همین متراژ هم برای موزه در نظر گرفته شده است. تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان صرف احداث این مرکز شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن اشاره به مساعدت شورای اسلامی و شهرداری مشهد در زمینه احداث این مراکز خاطرنشان کرد: در این مرحله حدود ۴۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که پیمانکار از امروز آغاز به‌کار می‌‎کند و امیدواریم بتوانیم خرداد سال ۹۹ ساختمان پژوهشکده و مرکز فرهنگی را افتتاح کنیم.

وی افزود: همزمان با پروژه‌های ذکر شده آغاز به‌کار پروژه ۶۰۰۰ متری موزه را خواهیم داشت که برای سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود؛ این مجموعه محدوده بوستان کوهسنگی است و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

یوسفعلی‌زاده گفت: امروز علاوه بر اجرای عملیات احداث این ساختمان، دو اقدام دیگر هم در خصوص مرکز فرهنگی انجام خواهیم داد و بازتعریف طرح محتوایی برای مرکز فرهنگی را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم. از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند، درخواست کمک و یاری داریم تا در محتوا و جذب مخاطب به ما کمک کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر همکاری همه سازمان‌ها با این مجموعه، عنوان کرد: این مرکز با منابعی که تعریف شده یک گام به جلو می‎رود، اما تکمیل نمی‌شود. امیدواریم این همکاری بین سازمان‎ها وجود داشته باشد که دوباره پروژه ادامه‌دار باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها