مدیر کل امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم ایران ملتی خیراندیش هستند که روحیه کمک و تعاون جزو ذاتشان بوده و در همه عرصه ها و صحنه ها برگ زرین ایثار و فداکاری را همیشه داشته و دارند که موقوفات یکی از آن هاست.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۵۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهایی که در جورچین مجموعه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی بسیار پراهمیت هست و بنیه این سازمان با اندیشه انسان‌های بسیار ارزشمند و خیراندیش شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: این انسان‌ها افرادی هستند که تعلقات دنیوی را کم کردند و وابستگی به خداوند متعال را افزون بخشیدند؛ اینها توفیق داشتند بخشی از اموال خودشان را حبس کنند و به عبارت دیگر وقف کنند و راه درآمد و عوائد آن را هموار کنند تا جامعه بتواند از آن بهره مند شود.

وی گفت: بنیه این دستگاه به خاطر این خیرین ارزشمند و خیراندیش شکل گرفته که در عمود زمان بتواند آنچه که به صرفه و صلاح جامعه و نیات واقفین هست جامه عمل بپوشاند.

روحانی نژاد ادامه داد: در شرایط فعلی که کشور ما دچار شدیدترین تحریم‌ها شده و ظالمانه ترین تحریم‌ها بر این کشور تحمیل شده و دیدیم که کشورهای اروپایی از خودشان اراده‌ای ندارند و تابع سیاست‌های ظالمانه کاخ سیاه آمریکا هستند و او را همراهی کرده‌اند، در این شرایط خیراندیشان و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در حد و اندازه خودش نقشی را ایفا کند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه و مردم خیراندیش در این شرایط می‌توانند به یاری ملت و دولت بشتابند و امروز این سیاست‌ها در سازمان اوقاف تدوین شده و جزو برنامه‌های جدی این سازمان قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصمم هستیم در مدیریت جدید این سازمان بر توسعه وقف تاکید داشته باشیم، افزود: انسان‌های وارسته در بین ملت ایران کم نیستند و اگر با آنها صحبت بشود و آنها اثار اموال وقفی گذشته در جامعه را حس کنند این آمادگی را دارند گام‌های بلندی را برای وقف اموال خود با هر نیت ارزشمندی داشته باشند.

وی بیان داشت: این سازمان مصمم است با اطلاع رسانی و عینیت بخشیدن آثار وقف در جامعه ملت بزرگ ایران را در جریان قرار دهد و به صورت ترویجی و تشویقی تبلیغ کند تا آن‌هایی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند و اموال خودشان را در راه‌های نیک و ارزشمند وقف کنند، این توفیقات را داشته باشند.

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف گفت: امروز در برخی حوزه‌های مهم علمی و فناوری، جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا قرار دارد و امروزه دانش‌های نوین سرمایه بزرگی برای کشور است که با بهره مندی از این دانش‌های می‌توانیم کارهای جدی بر روی موقوفات انجام دهیم.

وی افزود: در استان البرز نیز اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته که به زودی به محصول تبدیل می‌شود که گام بسیار بزرگ و بلندی است که اگر به نتیجه برسد می‌تواند نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای همسایه، منطقه و جهان تأثیرگذار باشد.

روحانی نژاد اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است و خود را ملزم کرده در این زمینه‌ها گام‌های بسیار بلند و ارزشمندی را بردارد و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: تمام بقعه‌ها و امامزادگان ظرفیت بسیار بزرگی در کشور هستند که در مناسبت‌هایی مثل ایام شهادت، موالید و عیدها به ویژه در ایام تعطیلات نوروز ده‌ها میلیون نفر در این اماکن حضور یافته و به خاطر اینکه پناه ببرند به پروردگار احدیت، امامزادگان را واسطه بین خود و خدای خود قرار می‌دهند تا آنچه که به صلاح زندگی مردم و جامعه است را خداوند فراهم کند.

مدیرکل امور استان‌های اوقاف وامور خیریه کشور افزود: در سازمان اوقاف تاکید شده که این خدمات برای مردم و جامعه باید همچنان نقش ایفا کند به خصوص در سبک زندگی اسلامی و ایرانی تأثیر بگذارد.

وی اظهار داشت: بقاع متبرکه با اجرای برنامه‌های متنوع برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ظرفیت‌هایی بسیار بزرگ هستند تا آحاد مردم از آن بهره ببرند.

وی گفت: ارتقای بهره وری موقوفات متصرفی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر آن تاکید دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: به طور مثال باغاتی که موقوفه است اگر توان میوه دهی و ثمردهی حدود ۷ تا ۸ هزار تن دارد باید به چند میلیون تن برسد که برای این منظور تکنولوژی به کمک آمده تا بهترین استفاده را برای جامعه داشته باشیم.

روحانی نژاد افزود: در عمران و آبادانی حوزه‌های علمیه شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود افرادی که امکان تحصیل در اینجا پیدا کردند با بهترین شرایط بتوانند ارتقا دانش علم و تحقیقات و دین را در این حوزه‌ها پیدا کنند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای افراد توانمندی که می‌توانند از ظرفیت‌های موجود وقف استفاده کنند، یکی دیگر از اقدامات این سازمان است که می‌تواند کمک بزرگی برای دولت باشد.

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افرادی که می‌توانند در این عرصه مشارکت و از اموال خود گذشته و یا از علم خود سرمایه گذاری کنند، در این عرصه در آخرت هم خودشان بهره مند خواهند شد و این بهره مندی را خداوند برای آنها ذخیره خواهد کرد و در آخرت هم بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروزه شرایط زندگی نسبت به گذشته تفاوت‌هایی کرده به طوری که در گذشته در بعضی از زمینه‌ها که وقف صورت می‌گرفت در املاک و مزارع خلاصه می‌شد و امروزه وقفیات جدیدی به وجود آمده است.

وی از جمله وقفیات جدید را وقف علم و دانش و حتی وقف اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد که حتی میلیون‌ها نفر می‌توانند از آن بهره مند شده و تولید ثروت کنند.

روحانی نژاد افزود: نیازهای جدید امروزه متفاوت‌تر از گذشته شده و یکی از راه‌های عبور از مشکلات اقداماتی است که اگر تک تک مردم برخیزند و در این حرکت مشارکت کنند می‌توانند عمده‌ای از این مشکلات را حل کنند.

وی اضافه کرد: درست است در شرایط تحریم بزرگی هستیم ولی این ملت به قدری بزرگ است که می‌تواند این مشکلات را پشت سر بگذارد.

در این آئین حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی که پیش از این مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان را عهده دار بود به مدت ۲ سال به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان البرز معرفی شد و از ۶ خدمت حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها