کارشناس حوزه علمیه و مربی صالحین بسیج جامعه زنان شاهرود با بیان اینکه فلج افکار را باید ریشه کرد گفت: برای موضوع حجاب و عفاف نیاز به قانون داریم تا معضل بی حجابی در جامعه حل شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۷۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
عفاف و حجاب نیاز به قانون دارد/ریشه کنی فلج افکار با قانونبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روز ۲۱ تیر ۱۳۱۴ مردم در مخالفت با قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت سفاک پهلوی بر کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اعتراض پرداختند که تجمع آنان توسط حکومت به خاک و خون کشیده شد، پس از آن به مردم حتی اجازه تشیع جنازه شهدا داده نشد و آن‌ها را در گور‌های دسته جمعی به خاک سپردند و به پاس این حرکت بزرگ روز ملی عفاف و حجاب سال‌ها است که در کشور به تصویب رسیده و در سال ۱۳۹۸ از شنبه ۱۵ تیر تا جمعه ۲۱ تیر هفته حجاب و عفاف نامگذاری و برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور اجرا می‌شود و به همین مناسبت گفتگویی با سعیده فرهادی لیسانس حوزه و کارشناس مذهبی مدارس و حوزه علمیه خواهران و مربی صالحین و کارشناس طب سنتی اسلامی انجام دادیم که در ذیل می‌آوریم:
به عنوان اولین سوال چرا حجاب بیش از اینکه برای ما موضوعیت داشته باشد برای دشمن مهم است؟ علت این است که دشمن اگر اصرار به این تبلیغ ناپاک دارد، چون متوجه است که نقش حیا و حجاب و تاثیر آن بر عملکرد مغز انسان چه مَرد و چه زن چه مقدار است، پس رشد و سقوط و پیشرفت یک جامعه به سلامت تفکر افراد است، زن که آلوده گناه شد فرزندش نیز آلوده می‌شود، مَردش هم بی غیرت و آلوده است، پس از آن از جامعه چیزی نمی‌ماند و ثروتی باقی نمی‌گذارد، هر چیزی ضد ارزش می‌شود و سبک شمرده شده و مانند چادری که باد بَرده، ارزش‌های پاک و مقدس هم بر باد می‌رود و تهی می‌شود.
چرا برخی در داخل کشور برای مقابله با با تشکر به عنوان سوال بعدی، نقشه‌های دشمن درباره حجاب و عفاف کم کاری می‌کنند؟ این برخی را مردمی انتخاب کرده اند که برایشان تبلیغ پیام آزادی آمده بود؛ بدون اینکه تعریفی از آزادی داشته باشند، پس پاسخ این چرا، مردم و آگاهی کم آنهاست، مطالعه بیشتر و دانائی بیشتر حاصل بهتری می‌داد اگر... مشکل از آنجایی است که افکار غرب و غرب گرایی در بین مسئولین نفوذ کرد و نقش مردم در اینجا با انتخاب این گروه از مسئولین مشهود است که می‌بینیم در بعضی موارد بی حجاب‌ها و بدحجاب‌ها بر سر امور دولتی استخدام شدند و هیچ تعهدی هم نه به شهدا نه به مردم و نه به خدا ندارند، آن‌هایی که تعریف آزادی را در بی بندباری دیدند در حالیکه آزار بود نه آزاد!
به نظر شما امروز معضل بی حجابی در جامعه ما ریشه در چه چیز‌هایی دارد؟ این پرسش چند واژه مهم کلیدی دارد که پاسخ در همان‌ها مشهود است؛ اولاً معضل پس بی حجابی حتماً یک معضل و یک بیماری است که باید با آن برخورد بسیج گونه شود و همگی باید در این زمینه با هم همکاری کنند، واژه بعد جامعه است، پس مجموعه افراد را در برمی گیرد و در یک مجموعه زمانی نتیجه مثبت دیده می‌شود که قانون آن موضوع وجود داشته باشد، پس قانون مبارزه با این معضل، اول موردی است که باید تصویب شود و ارزش آن بازشناسی گردد تا این معضل هم مانند سایر نقشه‌های دشمن، نقش برآب شود، چطور فلج اطفال را ریشه کردیم؟ فلج افکار را هم باید ریشه کن کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها