مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های خیرین،اصناف و صنایع استان در بازسازی مناطق سیل زده

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: با توجه به خسارت گسترده و کمبود منابع نیاز است که از ظرفیت کارخانه‌ها، خیرین، اصناف و کلیه دستگاه‌ها همانند مرحله اول پای‌کار بیایند تا بتوانیم اقدامات را سریع‌تر زمان ممکن انجام دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۵۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی با اشاره به خدمات درخشان گروه های جهادی در مرحله اول خدمت رسانی به مناطق سیل زده گفت: مجموعه بسیج سازندگی همان‌گونه که در مرحله اول سیل به کمک دولت آمد، در موضوع بازسازی مناطق سیل‌زده نیز همراه دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ استان کشور درگیر بازسازی مناطق سیل‌زده است افزود: با توجه به حجم خسارت‌ها نیاز است برای بازسازی همه ظرفیت‌های موجود در کشور پای‌کار بیایند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: طبق تقسیم‌بندی که توسط وزارت کشور صورت گرفته استان مرکزی معین شهرستان چگنی در امر بازسازی شد که علاوه بر این سعی داریم در استان مرکزی هم اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهیم.

محترمی با اشاره به اینکه در سطح استان آسیب‌ها و خسارت‌ها به سمت مظلوم ترین خانواده ها و در مناطق حاشیه نشین رخ داده گفت: می‌طلبد برای کمک به این خانواده‌های کم‌بضاعت از کلیه ظرفیت‌های استان استفاده شود.

وی طرح جهاد همبستگی با محوریت مساجد را اقدامی تأثیر گذار در مرحله دوم خدمت رسانی دانست و افزود: در مرحله دوم بازسازی مناطق سیل‌زده یک طرح جامعی تحت عنوان «جهاد همبستگی ملی» در کشور و استان شروع به کارکرده است که از ظرفیت مساجد و مردم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده شده استفاده شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه مساجد رد دفاع مقدس نقش موثری در پشتیبانی از جبهه ها ایفا کردند گفت: همان‌گونه که در دفاع مقدس پشتیبان جبهه‌ها و رزمندگان مساجد بودند امروز هم پشتیبان و کمک‌رسان مناطق سیل‌زده مساجد هستند.

وی بر پای کار آمدن تمام ظرفیت های استانی تأکید کرد و افزود: با توجه به خسارت گسترده و کمبود منابع نیاز است که از ظرفیت کارخانه‌ها، خیرین، اصناف و کلیه دستگاه‌ها همانند مرحله اول پای‌کار بیایند تا بتوانیم اقدامات را سریع‌تر زمان ممکن انجام دهیم.

محترمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مصالح گروه‌های جهادی به‌موقع تأمین شود شاهد اقدامات خوبی توسط جهادگران بسیج سازندگی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار