خبرهای داغ:
مدیر کارآمدی سازمان بسیج جامعه زنان خبرداد:
افضلی با اشاره به نقش زنان در تحقق طرح "هر مسجد یک خانه "گفت: بسیج جامعه زنان، بازسازی منازل مسکونی زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار داده است
کد خبر: ۹۱۵۲۷۶۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع "طرح جهاد همبستگی ملی؛ هر مسجد یک خانه " در ارتباط تلفنی با دکتر مرضیه افضلی مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج جامعه زنان از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

 

افضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به درگیری یک سوم از مساحت کشور با پدیده سیل گفت: برخی هموطنان همچنان در چادر و یا ساختمان های آسیب دیده زندگی می کنند و وضعیت سختی دارند.

 

مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه 175 هزار از منازل مسکونی از سیل آسیب دیده اند افزود: بازسازی و تعمیر این درصد از منازل، قطعا از عهده دولت به تنهایی ساخته نیست لذا همه مردم باید وارد میدان شوند و کمک کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مساجد از صدر اسلام تاکنون محل فعالیت اجتماعی بوده و در زمان وقوع هر حادثه و اتفاق گوشه ای از کار را در دست می گیرد، هم اکنون نیز مساجد به عنوان محل تجمع مردم محور کمک به سیل زدگان قرار گرفته اند و قرار شده هر مسجد یکی از منازل مسکونی سیل زدگان را بسازد.

 

افضلی از نقش زنان در تحقق این طرح سخن گفت و یادآور شد: بسیج جامعه زنان بازسازی منازل مسکونی زنان سیل زده را که سرپرست خانوار هستند در دستور کار قرار داده است.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: برای بهبود روند بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسکونی توسط سازمان بسیج، سامانه "عمران اجتماعی" طراحی و پنج هزار منزل مسکونی در این سامانه بارگذاری شده که می توان به صورت حقوقی (مسجد) و یا حقیقی وارد سامانه شد و یک منزل مسکونی را برای احداث یا بازسازی انتخاب کرد.

 

مدیر کارآمدی و نقش آفرینی سازمان بسیج جامعه زنان اظهار داشت: متولی این ساخت و سازها گروه های جهادی اند از این رو مبالغ واریز شده برای کمک به ساخت ساختمان ها به گروه های جهادی پرداخت می شود تا ساختمان ها را بر اساس اصول تعیین شده از سوی بنیاد مسکن تعمیر و بازسازی کنند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها