با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، آیین کنگ زنی سه مجموعه آموزشی در شهرستان شاهرود به زمین زده شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۷۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با حضور دکتر رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نماینده شهرستان‌های شاهرود ومیامی در مجلس آیین کلنگ زنی نمادین ساخت سه پروژه بزرگ شامل مجمتع ۳۶ کلاسه شهرک کوثر، مجتمع ۱۸ کلاسه شهرک فدک و هنرستان فنی حرفه‌ای دختران به زمین زده شد.
مهندس سعید هژبری مدیرکل نوسازی استان در این مراسم از نگاه بلند مسئولان به عرصه مدرسه سازی در کشور خبر داد و گفت: مجتمع ۳۶ کلاسه‌ای که برای اولین بار در شاهرود احداث خواهد شد، از نظر معماری فاخر و منطبق با جدید‌ترین آیین نامه‌های ساخت مدارس در کشور خواهد بود.
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان به نیاز شاهرود به مدرسه اشاره کرد و گفت: شاهرود هرساله، شاهد رشد ۳.۵ درصدی دانش آموزان در دوره ابتدایی است و با این پروژه‌ها مجموعا ۷۰ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شاهرود اضافه خواهد شد.
مهندس محمد کرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شاهرود نیز گفت:: با توجه به تخریبی بودن و نیاز به مقاوم سازی ۸۰ درصد از مدارس شاهرود؛ از معاون وزیر (رخشانی مهر) تقاضای، تخصیص بودجه سالانه و توجه بیشتر به آموزش و پرورش شاهرود را دارم.
دکتر سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در شرایط فعلی (کاهش درآمد‌های دولت، تحریم‌ها و ...)‌این پروژه‌ها برای شاهرود بسیار قابل توجه است/ دست از حمایت آموزش و پرورش بر نمی‌دارم، من آموزش و پرورش را سرمایه جامعه می‌دانم/ در تلاش هستیم سهم آموزش و پرورش را از منابع درآمدی ارزش افزوده، افزایش دهیم.
دکتر رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش هم تاکید کرد: ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع ۳۶ کلاسه شهرک کوثر پیش بینی شده است که در مرحله اول ۷ میلیاردتومان پرداخت می‌کنیم.
وی افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی در کشور حرکت کرده است و در این مجتمع‌های آموزشی تمامی امکانات (سالن ورزش، کتابخانه، نماز خانه و...) برای استفاده دانش آموزان تجمیع شده است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: آدم‌های بزرگ در فضا‌های بزرگ تربیت خواهند شد؛ این مدارس با معماری فاخر و ملاحظات زیست محیطی (تأمین روشنایی با نور طبیعی، پنجره‌های دوجداره، تأسیسات کم مصرف و ...) ساخته خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها