حجت الاسلام فتاحیان، حجاب را مطالبه قانونی اکثریت مردم جامعه دانست و گفت: چادر بعنوان حجاب برتر، فرهنگ ایرانیان است.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۷۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: چادر بعنوان حجاب برتر، فرهنگ ایرانیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد، افزود: یکی از فواید حجاب ایجاد امنیت روانی و اخلاقی در جامعه است.

حجت الاسلام فتاحیان، خاطرنشان کرد: حجاب کار فرهنگی و تصریح صریح قرآن کریم است؛ منکر حجاب، منکر صریح آیات قرآن است؛ در برابر این صراحت قرآن نمی توان ایستادگی کرد و در خصوص حجاب نظر فردی داد.

وی، با اشاره به آیات مبارکه21 سوره نور و 59 سوره احزاب گفت: حضرت حق تعالی به صراحت به تبیین جزییات حجاب پرداخته است و حجاب در دین و اعتقاد مردم به عنوان یک اصل و رکن رکین است.

فتاحیان با تأکید بر این که کار فرهنگی باید از بطن خانواده ها شروع شود، افزود: باید به فرهنگ حجاب در خانواه بیشتر پرداخته شود تا نقش و اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تویط افراد خانواده گسترش پیداکند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، در گفت: تمامی مسئولان فرهنگی کشور در قبال حجاب، عفاف و تحکیم و صیانت حریم و بنیان خانواده ها مسئول هستند و باید با تلاش شبانه روزی و از راه های نوین فرهنگی و با احیای فریضتین در جامعه، حجاب را مجددا احیا نمایند.

فتاحیان، حجاب را از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی برمی شمارد، که با وجود آن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و رعایت نکردن آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی بهداشت روانی، اقتصاد و سیاست بر جای می گذارد.

وی در پایان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، حجاب هم بر اساس شارع مقدس و هم بر قانون اساسی است، گفت: با توجه به غالب مردم ایران مسلمان هستند باید قانون اسلام اجرا شود، پس بحث قانون حجاب اجباری وجود ندارد و حجاب مطالبه قانونی اکثریت مردم است.

 

ارسال نظرات