۵ فیلم از اردبیل در بین آثار برتر منتخب برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۷۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فیلم‌های «سی میلیون تومان» به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان اردبیل، «پل» و «صدای سارا» به کارگردانی رضا جمالی، «درخت آرزو» به کارگردانی مهدی شاداب و مریم صبوری و «رحیل» به کارگردانی حمید عزیزی از استان اردبیل، در ردیف آثار برتر برگزیده شده برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر قرار گرفت.

معرفی ظرفیت‌های روستا در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، نقش و جایگاه روستائیان و عشایر در تولید سرانه کشور، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور و معرفی، بازشناسی، ارزیابی و بازآفرینی مواریث فرهنگی روستاییان و عشایر کشور از اهداف برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر است.

رضا غلامی مطلق، رضا علی‌آبادی، محمدتقی علی‌آبادی، فرهاد سلیمانی، مهران رحمانی، رضا خدادادی و ابراهیم مسبوق اعضای هیئت هفت نفره انتخاب بودند که 36 فیلم مستند، ٢٤ فیلم داستانی، ٥ فیلم صد ثانیه‌ای و ٦ فیلم در بخش پویا نمایی را برای اکران در جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر انتخاب کردند.

گفتنی است جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ١٤ تا ١٧ تیرماه سال جاری به میزبانی بجنورد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات