معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی ماندگار است و افزایش چشمگیر حاضران در این راهپیمایی موجب همت همگانی برای خدمت رسانی در موکب های استانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۸۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز ندائی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان اردبیل که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۷ موکب توسط ستاد اربعین استان در ایران و عراق ایجاد می‌شود و در این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی و اسکان زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خدمات پزشکی، درمانی، فرهنگی نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای استقرار موکب‌ها ۱۵ روزه بوده و روزانه به بیش از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی خدمات ارایه خواهد داد.

ندائی بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی ماندگار است و افزایش چشمگیر حاضران در این راهپیمایی موجب همت همگانی برای خدمت رسانی در موکب های استانی خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی استان اردبیل تاکید کرد: تدوین برنامه منسجم زمان‌بندی شده، ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای سال‌های آتی براساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم و برنامه‌ها ضروری است.

وی، یادآور شد: در راهپیمایی اربعین حسینی همه اقشار از سراسر جهان حضور دارند و حتی غیر مسلمانان نیز در این حرکت فرهنگی مشارکت دارند پس می توانیم یک الگوی فرهنگی بسیار مهمی از استان اردبیل در این راهپیمایی باشیم.

حسینیه اردبیلی‌ها در عراق احداث می‌شود

در این جلسه اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل نیز اظهار کرد: مردم مؤمن و حسینی استان به‌واسطه عشق و علاقه وصف‌ناپذیر خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع )، همواره حضور و مشارکت چشم‌گیری در مراسم و برنامه‌های مذهبی و پشتیبانی ستاد اربعین حسینی داشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر ساماندهی نیروی انسانی علاقه‌مند به ارائه خدمات به زائرین در موکب‌های حسینی، شماره حساب بانکی نیز جهت واریز نذورات و مشارکت‌های مردمی اعلام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از اعلام آمادگی و علاقه‌مندی سرمایه‌گذار عراقی مقیم اردبیل برای اهداء زمین در عراق به ستاد اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این قطعه زمین، حسینیه اردبیلی‌ها احداث و موکب عزاداران حسینی برپا خواهد شد.

ارسال نظرات