خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: ۱۳۹ مدرسه در سال تحصیلی آتی به مراکز تحت پوشش طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان افزوده می شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۱۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری در اولین نشست کمیته علمی - اجرایی طرح نماد در سال جاری افزود: از بین ۲۹۶ مدرسه مشمول طرح نما ردر استان تاکنون ۱۵۷ مدرسه از این خدمات بهره‌مند شده اند.
وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ باید برنامه ریزی مدون و جامعی انجام شود تا نتایج اقدامات ما در حوزه طرح نماد به نقطه مطلوبی برسد.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در دوره متوسطه اول و دوم بروز و ظهور پیدا می‌کند، اظهار داشت: بازدیدهای ما از انجام طرح نماد در مدارس نشان داده که در کلاس های کارگاهی فقط مربیان ابتدایی حضور دارند و این درحالی است که مقاطع متوسطه اول و دوم اهمیت بیشتری دارند.
حجت الاسلام حیدری تاکید کرد: احتمال آسیب اجتماعی در مقاطع تحصیلی ایجاد شده نیازمند توجه ویژه است و همه ما باید برای آینده بهتر به وسیله طرح نماد به کاهش این آسیب‌ها اقدام کنیم.
این مسئول قضایی به قطع بودن سامانه نماد اشاره کرد و گفت: متاسفانه درحال حاضر هیچگونه امکانی برای استعلام و گزارش از وضعیت دانش آموزان وجود ندارد و رفع این مشکل باید در دستور کار باشد.
حجت الاسلام حیدری همچنین: گفت: اگر بخواهیم نتیجه اصلی طرح نماد را مشاهده کنیم باید به وسیله سامانه بررسی شود که اقدامات دستگاه‌ها پس از ارجاع وظایف به کجا رسیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: به مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید شده که اجرای طرح نماد را جدی بگیرد و اعتقاد ما بر این است که به جای استفاده از شیوه و سبک سنتی از روش‌هایی علمی و مدرن بهره برد.
حجت الاسلام حیدری یادآور شد: طرح نماد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است و پس از امضاء رییس جمهوری توسط ۹ نهاد و اداره کل و چهار دانشگاه نیز تایید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها