خبرهای داغ:
نشست خبری خانم رضایی مسوول بسیج جامعه زنان استان قزوین و دکتر فاطمه محمد بیگی دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۶۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صبح امروز نشست خبری خانم رضایی مسوول بسیج جامعه زنان استان قزوین و دکتر فاطمه محمد بیگی دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین به مناسبت هفته ملی عفاف و حجاب در دفتر خبرگزاری بسیج قزوین برگزار شد.

رضایی در این نشست اظهار کرد: شنبه 15 تیر ماه سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و آغاز هفته ملی عفاف و حجاب است که ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این هفته یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب را گرامی می داریم.

وی اذعان کرد: بنا داریم در این هفته با برگزاری کارگاه هایی نظیر پاسخ به شبهات دینی، ایجاد معرفت در خصوص حجاب و عفاف با زبان ادبیات و هنر، و اهم برنامه ها یعنی گرد همایی ده ها هزار نفری درخصوص حمایت از خانواده و حجاب را برنامه ریزی کرده ایم.

رضایی تبیین کرد: روز 19 تیرماه تجمع حمایت از عفاف و حجاب در شهر قزوین در امام زاده حسین برگزار می گردد، برنامه ای با همین عنوان در 20 تیر ماه در گلزار شهدای گمنام آوج، 18 تیر در فضای سبز شهرداری تاکستان، در همان روز در پارک 5 هکتاری البرز، و در 20 تیر ماه در بوستان ولایت شهر اقبالیه و نهایتا در 18 تیر این برنامه در میدان مادر بوئین زهرا برگزار می گردد.

مسوول بسیج جامعه زنان استان قزوین عنوان کرد: دیگر برنامه ای که روی آن کار کرده ایم دعوت از طراحان مد و لباس برای طراحی لباسی مناسب برای فرهنگ ایرانی و اسلامی است که مورد اقبال بیش از 70 طراح در استان قرار گرفته است.

این مسوول خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در خصوص این جشنواره توجه به طراحی لباس مردانه است، این اولین بار است که طراحان باید برای مردان لباسی مناسب ایرانی و اسلامی طراحی کنند که این رویداد برای اولین بار در سراسر کشور اتفاق می افتد.

رضایی اذعان کرد: دیدار با دادستان قزوین و بیان مطالبات، مسابقه نقاشی "مامان چادری من" برای سنین 4 تا 6 سال و 6 تا 12 سال و اهدای گل به خانم ها از دیگر برنامه های ما می باشد.

در ادامه این نشست دکتر محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: بنیاد عفاف و حجاب 10 سال است که در کشور ما شکل گرفته است و امروز در 22 استان کشور بنیاد عفاف و حجاب دایر است و رییس این بنیاد هم در هر استان نماینده ولی فقیه در استان می باشد.

وی عنوان کرد: در مرحله اول باید همگان بدانند که عفاف و حجاب یک قانون رسمی در کشور ما است و یک قانون الهی است که به صورت واضح در قرآن کریم در این خصوص موضوعات مطرح شده اند و در واقع هر کس عفاف و حجاب را رعایت می کند دین را اقامه کرده است.

محمد بیگی تبیین کرد: بنیاد عفاف و حجاب در استان قزوین از سال 94 راه اندازی شده است و با تمام بی توجهی های مدیران ارشد استانی به کارخود ادامه داده و تلاش خود را برای رفع مشکلاتی از جامعه که از عدم توجه به عفاف و حجاب شکل گرفته است به کار برده است.

وی ادامه داد: باید به حجاب و عفاف به عنوان حقوق شهروندی توجه کرد همان طور که به هر موضوع دیگری توجه شود ولی متاسفانه با توجه با اینکه عفاف و حجاب در قانون ردیف بودجه دارد در استان ما تا کنون کمک های مادی اتفاق نیفتاده است و بودجه های فرهنگی استان با سلیقه های شخصی، سیاسی بازی و حتی توجه به جناح هرگز به بنیاد عفاف و حجاب تعلق نگرفته است، با این حال امسال آقای حبیبی معاون استاندار قزوین قول هایی در خصوص اختصاص بودجه به این بنیاد داده اند که ما منتظر عملیاتی شدن آن هستیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تبیین کرد: در هفته عفاف و حجاب برنامه های متعددی را عملی خواهیم کرد که از جمله آن باید به برگزاری کارگاه رایگان آموزش دوخت چادر در فرهنگسرای بانو فاطمه (س) در روز 5شنبه 20 تیر از ساعت 9 الی 12، حضور در تجمع بزرگ دختران اتقلاب در تهران، دعوت از آقای کهوند برای سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت کتبی در همین خصوص، برپایی نمایشگاه در ماندگار و حمایت از تولیدات خلاق ملی حجاب برتر، حمایت از تولید کنندگان و برند های داخلی حجاب و برپایی کارگاه های آموزشی عفاف و حجابی در همین نمایشگاه که قرار از از 25 تا 29 تیرماه جاری در نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار می گرد از مهمترین برنامه های ما می باشد.

محمدبیگی در خاتمه بیاتن کرد: موضوع عفاف و حجاب باید به عنوان دغدغه اصلی فرهنگی برای مسوولین مطرح باشد و ما امیدواریم که رسانه ها و مسوولین بیش از پیش همکاری خود را با بنیاد عفاف و حجاب داشته باشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها