نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مسئله «جوانان» مهمترین عرصه اختلاف و درگیری ایران با استکبار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مسئله «جوانان» را از محورهایی که مهمترین عرصه اختلاف و درگیری ایران با استکبار عنوان کرد و گفت: موضوع «پیشرفت» یکی از میدان‌های مهم درگیری ما با دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۵۳۰۹۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در زمینه‌ سواد فضای مجازی اقدامات موثرتری در سطح استان و کشور صورت گیرد، اظهار داشت: باید سواد فضای مجازی در جامعه به ویژه در افراد مؤثر جامعه از جمله اساتید دانشگاه، روحانیون، مدیران و غیره ارتقا یابد تا به کل جامعه نیز تسری یابد.
وی با بیان اینکه محور کار فعالان فضای مجازی باید جوانان باشد افزود: جوانان ایران در آینده نه چندان دور دنیای بهتری خواهند داشت که نتیجه تلاش امروز آنان خواهد بود، چراکه تجربه نشان داده جوانان برای آیندۀ بهتر باید خود را در عرصه‌هایی که با استکبار در تقابل است، آماده کنند که یکی از محورهای تقابل همین فضای مجازی است.
حجت الاسلام آل هاشم محور دیگر مورد اهمیت برای مطرح کردن در فضای مجازی را مسئله «پیشرفت» کشور عنوان کرد و گفت: در فضای حقیقی و مجازی باید برای امید دادن به جوانان و مردم تلاش کنیم. موضوع «پیشرفت» یکی از میدان‌های مهم درگیری ما با دشمنان است. اگر ایران با بی نیازی از قدرت‌های جهانی، به آنها اعتنا نکند و وابسته نشود و بدون هیچ وابستگی به کشورهای غربی و شرقی به راه خود ادامه دهد و پیشرفت کند، این پیشرفت الگوساز خواهد بود.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: دشمنان می‌خواهند در زمینه «پیشرفت» مانع تراشی کنند که باید در فضای مجازی هم، مردم را به این سمت سوق داده و امید و انگیزه آفرینی کنیم تا روی پای خود بایستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات محوری فضای مجازی باید جلوگیری از رواج سبک زندگی غربی باشد، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف نباید فقط مقابله کنیم و منفعلانه برخورد کنیم بلکه باید فعالانه سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم. ما در رابطه با اقتصاد، مشکلات را مطرح می‌کنیم و بر الزامات اقتصاد مقاومتی تاکید داریم اما باید در کنار آن راه حل‌ها را هم نشان دهیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر در کشوری سبک زندگی غربی رواج یابد، نخبگان جامعه در برابر استکبار و سیاست‌های آمریکا به «بره» تبدیل می‌شود که ایران نمی‌خواهد این اتفاق بیافتد، عنوان کرد: سبک زندگی یکی از مهترین محورهاست که در بیانیه گام دوم هم بر آن تاکید شده است. باید برای مقابله با سبک زندگی غربی برنامه ریزی کنیم که شدنی است و راه‌های صحیح زندگی هم باید ارائه شود.
وی در ادامه یکی دیگر از محورهایی که مهمترین عرصه اختلاف و درگیری ایران با استکبار است مسئله «جوانان» عنوان کرد و ابراز داشت: بر سر قضیه جوانان جنگ نرم زیر پوستی فراگیر بین ایران و استکبار وجود دارد. دانش آموزان و دانشجویانِ امروز افسران جنگ نرم هستند که نباید رها شوند و باید بر روی آنها جهت رشد و بالندگی جوانان و پیشرفت ایران اسلامی سرمایه گذاری کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه فعالان فضای مجازی باید برای ارتقای سواد مجازی جامعه بیش از پیش تلاش کنند، تصریح کرد: موبایل در دست جوانان می‌تواند استفاده مثبت یا منفی داشته باشد، لذا با ارتقای سواد مجازی جوانان و نوجوانان، امکان استفاده درست از آن را فراهم کنید. وقتی جوان انگیزه و اعتمادبنفس و شجاعت و قدرت اندیشیدن دارد، افسر جنگ نرم است و در درگیری جنگ نرم، به میدان خواهد آمد. در جنگ سخت، دشمن مقابل را مشاهده می‌کنیم ولی در جنگ نرم، در داخل منزل افکار را عوض می‌کنند و اثرگذاری صورت می‌گیرد چراکه یکی از خصوصیات جنگ نرم، آرامی و بدون سرو صدایی است و بی صدا نفوذ می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن جرات برخورد سخت و نظامی با ایران را ندارد و تلاش می‌کند با جنگ نرم و از درون برخورد کند، اضافه کرد: بدحجابی و بعضاً بی حجابی چیز عادی نیست و دشمن سرمایه گذاری و خط دهی دارد، الگوی حجاب، مانتو و لباس را می‌دهد و حتی القا می‌کند که در داخل ماشین حجاب را بردارید و فلان رقص را ترویج کنید. لذا همه باید دست در دست هم دهند و با جنگ نرم دشمنان مقابله کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مسئله انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان به مصادیق ورود نمی‌کنیم، چراکه هر شخصی که از شورای نگهبان تأییدیه گرفت، برای همه محترم است ولی باید مردم بتوانند «اصلح» را انتخاب کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید در فضای مجازی شاخص‌ها را مطرح کنید تاکید کرد: علیرغم ردید افکنی دشمنان، شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود. مردم هم باید انتخاب‌های احسن داشته و افرادی را با معیارهای صحیح و پایبند به نظام اسلامی را به مجلس بفرستند، بنده هم سعی خواهم کرد تا ایام انتخابات، هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه و در جلسات مختلف، شاخص‌های انتخاب اصلح مجلس را بیان کنم که امیدوارم مؤثر واقع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار