خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: نمونه‌ای از ظلم به بخش کشاورزی جراحی و بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر در کشت تابستانه دیده می‌شود، کشت فعلی به اندازه حتی 5 درصد برخی شهرستان‌های اطراف هم نیست.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۰۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک روز شهرداری اظهار کرد: عمران، آبادی و توسعه شهری مرهون مدیریت جهادی موفق است.

وی افزود: الحمدلله شهرداری چمران غنی است و لازم است با مدیریت خوب و جهت‌دهی به سمت پروژه‌های عام‌المنفعه و دارای اولویت کام مردم شهر را شیرین کنند. تشکیل جلسات شهرداری و شورای شهر با مردم برکات خودش را دارد ان‌شاءالله این جلسات به صورت مداوم و هرچند مدت یکبار برگزار شود.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: روز دهیاری را نیز به تمام دهیاران و اعضای شورای روستاها تبریک می‌گویم و تأکید می‌کنم که تلاش برای رفاه روستائیان یک عبادت بزرگ است. متأسفانه با وجود 60 روستا در بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر اما مدتی است این مجموعه مهم و اثرگذار بدون بخشدار مانده است.

هاشمی ادامه داد: ان‌شاءالله سعی شود هرچه سریع‌تر شخصیت دارای اهلیت برای این مسئولیت مهم معرفی شود. سهل‌انگاری در معرفی بخشدار سزاوار روستائیان غیور ما نیست. نمونه‌ای از ظلم به بخش کشاورزی جراحی و بخش مرکزی شهرستان در کشت تابستانه دیده می‌شود، کشت فعلی به اندازه حتی 5 درصد برخی شهرستان‌های هم اطراف نیست.

 

استاندار خوزستان به وعده خود عمل کند

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نماینده مجلس، فرماندار و به ویژه استاندار که این وعده کشت را در روستای گرگر به کشاورزان داده بودند عملی کنند. از مسئولان انتظار می‌رود به این امر مهم ورود کرده و از روستائیانی که در سیل اخیر جانانه و ایثارگرانه غیرت خود را نشان دادند با دادن حق زراعت مناسب تشکر کنند.

امام جمعه شهر چمران در ادامه به راه‌اندازی اینستکس اشاره کرد و گفت: خط اعتباری یا همان ابزار پشتیبان مبادلات تجاری از سوی اتحادیه اروپا «اینستکس» باید بر مبنای خرید نفت اروپا باشد و تمام موارد و اقلام مورد نیاز جمهوری اسلامی در چهارچوب برجام را تأمین کند.

 

نشست منامه شکست مفتضحانه معامله قرن بود

هاشمی همچنین نشست منامه را شکست مفتضحانه معامله قرن دانست و افزود: این نشست هیچ دستاوردی برای مستکبران و طراحان این معامله نداشت و امروز به برکت مقاومت اسلامی طرح‌های آمریکا و هیئت حاکمه آمریکایی در منطقه اعتبار ندارند و شاهد آن اذعان ترامپ در سخنان اخیرش در مورد عدم لزوم حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس است.

وی متذکر شد: این در حالی است که از سالیان پیش جورج بوش صحبت از خاورمیانه بزرگ کرده بود و این همان نقطه افول آمریکا است که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند. بدون تردید جمهوری اسلامی عامل شکست آنان بوده و خواهد بود.

 

صنایع پتروشیمی و خیران بارگاه امامزاده حمزه را بازسازی کنند

خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: این دهه که دهه تکریم امامزادگان و تجلیل از بقاع متبرکه است را گرامی می‌داریم. هر امامزاده می‌تواند جایگاه بلندی برای تبلیغ دین و مذهب و پناهگاه دینی، اجتماعی مناسبی باشد.

هاشمی یادآور شد: امامزادگان واجب‌التکریم همچون امامزاده حمزه فرزند بلافصل امام کاظم (ع) باید به قطب فرهنگی شهرستان تبدیل شود. از شرکت‌های پتروشیمی و مردم خیرخواه و مؤمن می‌خواهیم حرم مناسبی برای ایشان ساخته شود که به پناهگاه معنوی و زیارتگاهی مورد توجه شیعیان جهان تبدیل شود.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم مسئولان امر همت کنند تا نام نورانی حضرت حمزه فرزند امام موسی کاظم (ع) در تقویم رسمی در دهه کرامت ثبت شود و این مهم در گروء تلاش تمام مجموعه‌های مردمی و مسئولان شهرستان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها