نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه اینستکس در عمل باری از دوش ایران برنمی دارد، گفت: در مقام عمل اروپایی ها در 14 ماه گذشته هیچ کاری برای عمل به تعهدات خود انجام ندادند و اینستکس برای ما غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۰۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه شخصیت انسان ها به قلب آنها وابسته است، گفت: تمام شخصیت انسان در قلب متمرکز است و قلب مومن در واقع عرش، خدای رحمان محسوب می شود.

وی بزرگترین سرمایه برای انسان ها را قلب سلیم دانست و افزود: قلب سلیم از حب دنیا، جاه طلبی و هرگونه آلودگی پاک است و از همه نظر سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه توکل و توسل به خداوند موجب قلب سلیم می شود، گفت: ابراهیم(ع) با آن همه عظمت از خداوند قلب سلیم می خواهد و ما هم تواضع و تقوا را باید از خداوند طلب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انسان در هر جبهه ای باید یوسف گونه عمل گونه کند، افزود: با همان عظمتی که یوسف(ع) در راه خدا حرکت کرد باید راه ایشان را ادامه دهیم و برایمان الگو باشد و نباید به راحتی رنگ ببازیم و اسیر دلقک بازی های دنیایی شویم.

امام جمعه اراک با انتقاد از کسانی که در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و دهه کرامت فسادهای اخلاقی در جامعه ایجاد می کنند، گفت: این افراد قلب هایشان مریض و فاسد است، باید از خانه دل که از هر خانه ای با عظمت تر است، مراقبت کنیم چراکه کوچکترین رفتاری بر آن اثر خواهد کرد؛د و خانه دل باید خانه فرشتگان باشد.

وی اسلام را دین تربیت و تزکیه خواند و بیان داشت: اسلام از انسان ها فرشته می سازد و نباید از اسلام غفلت کرد، فریب دنیا را نباید بخوریم چرا که دنیا بستری برای رضایت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه جوانان باید از فرصت جوانی بهره مند شوند، افزود: فرصت جوانی پر از برکت و نور است و نباید از آن غفلت کرد.

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ماه ذی القعده گفت: دهه اول این ماه شریف که به نام دهه کرامت نامگذاری شده بسیار ارزشمند است و همه میهمان اهل بیت(ع) هستیم و باید قدردان باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه با پیش بینی اهل بیت(ع) قم در آینده ای نزدیک کانون معارف اهل بیت(ع) خواهد شد و این موضوع امروز تا حدودی تحقق پیدا کرده است، افزود: کانون علم و معرفت از شهر مقدس قم به همه جای دنیا سرایت پیدا می کند و همه ما بر سر سفره صادق آل محمد(ع) هستیم و آن هم نشأت گرفته از شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در طی این چند سال توطئه هایی برای تخریب شهر مقدس قم انجام داده اند، گفت: باید مراقبت کنیم که تحت تأثیر فضای مجازی و جنگ روانی دشمنان قرار نگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درخصوص دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج بیان داشت: حج یک دنیا عظمت و برکت و یک دانشگاه جهانی اسلام است که امت اسلامی با این فریضه دینی برای تحصیل در دانشگاه الهی آماده می شوند.

وی با بیان اینکه دولت آل سعود موظف به برقراری امنیت و نظم در حج است، گفت: سعودی ها نباید فریضه حج را امنیتی کنند چراکه زائرین جاسوسی نمی کنند و مسلمانان نباید ذره ای در حج تهدید شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امسال بیش از 1400 نفر از استان مرکزی در فریضه حج شرکت می کنند، افزود: برای همه این عزیزان توفیق الهی را خواستاریم، در گذشته دولت آل سعود در حمل و نقل هواپیمایی مشارکت می کردند ولی امسال عربستان در هواپیمایی کارشکنی کرد و این موضوع باعث بالارفتن هزینه ها برای ایران شده است ولی ملت ایران از امتحان بزرگ حج قطعا موفق بیرون خواهند آمد.

وی با تأکید بر اینکه اینستکس در عمل باری از دوش ایران برنمی دارد، گفت: در مقام عمل اروپایی ها در 14 ماه گذشته هیچ کاری برای عمل به تعهدات خود انجام ندادند و اینستکس برای ما غیرقابل قبول است چراکه ما پول نفت‌مان را می خواهیم تا در کشور هزینه کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی درخصوص پایان مهلت جمهوری اسلامی به اروپایی ها برای انجام به تعهدات عنوان کرد: اروپایی ها اگر اینگونه بازی دربیاورند تصمیمات نظام مبنی بر غنی سازی و راه اندازی آب سنگین خنداب قطعا انجام خواهد شد.

وی در خصوص روز صنعت با اشاره به اینکه استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است، گفت: استان مرکزی با داشتن بیش از سه هزار واحد صنعتی ظرفیت های بسیار گسترده ای دارد و دولت، دانشگاه ها، مردم و کارآفرینان همگی در قبال صنعت استان مسئول هستند و باید وظیفه خود را در قبال صنعت به درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه یکی از برکات تحریم ها این است که به خودمان بیاییم، افزود: صنعت مونتاژ کار دردی از ما دوا نخواهد کرد، بلکه باید خودمان خطوط طراحی را تولید کنیم و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ما در خدمت تولید و صنعت باشند.

وی با اشاره به اینکه همت ها و اراده ها باید برای رفع مشکلات به کارگیری شود، گفت: کشور را نباید با واردات اداره کرد، امروز باید راه‌مان را اصلاح کنیم و معضل مصرف گرایی در کشور را برطرف سازیم و تمام احتیاجات را در داخل کشور تولید کنیم.

امام جمعه اراک در پایان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هواپیمایی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: یاد 292 نفر شهید که 66 نفر از آنها کودکان مظلوم بودند و مظلومانه به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات