امام جمعه بهاباد:

حضرت معصومه (س) اسوه و الگوی دختران جامعه اسلامى است/انقلاب اسلامی ایران، الگویی ماندگار در جهان است

امام جمعه موقت بهاباد گفت: ایستا دگى مردم ایران در برابر توطئه‌ها و فزون‌خواهى‌هاى استکبار جهانى، تجلى اقتدار وعظمت مردم ایران، در برابر بى سابقه‌ترین فشار‌ها و تحریم‌ها، در عین حفظ ثبات واقتدار ایران اسلامى و پیشبرد اهداف انقلاب، نظام اسلامى را به الگویى ماندگار در جهان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۳۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی امام جمعه موقت بهاباد درخطبه‌های نماز  جمعه این شهر با بیان اینکه آمریکا؛ بزرگترین دشمن حقوق بشر است افزود: حقوق بشر به‌عنوان مقوله اى که آمریکا به صورت کاملا دوگانه براى تحقق اهداف خود به کار مى برد شناخته مى‌شود. این ابزار در دهه‌هاى اخیر و با کم رنگ شدن به کارگیرى ابزار نظامى در سیاست خارجى آمریکا بیشترین کارایى را داشته است.
امام جمعه موقت بهاباد ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) وروز دختر وآغاز دهه کرامت را به همه مسلمانان وملت ایران تبریک وتهنیت گفت و افزود: حضرت معصومه (س) اسوه والگوی دختران جامعه اسلامى است.
وی تصریح کرد: اولین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ ه. ق، زادروز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) است؛ بانویى که زندگانى سراسر الهى و دینى‌اش و تربیت در دامان امامت و ولایت، آن حضرت را به الگو و اسوه ایى دینى براى دختران جامعه اسلامى در تمامى دوران‌ها تبدیل نموده است. این روز درتقویم کشورمان به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.
رضی بهابادی با بیان اینکه حضرت معصومه؛ الگوى پاکدامنى و عفت است خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) تحت تعالیم پدر و برادر بزرگوار خویش، والاترین آموزه‌هاى اسلامى همچون عفت و حیا و پاکدامنى که بایسته و شایسته زن مسلمان است را به‌خوبى فرا گرفته و در رفتار و گفتار و کردار خود به حد اعلا رساندند. تجلى این صفات به آن اندازه است که آن حضرت از زبان ائمه معصومین (ع) بدین القاب نامگذارى و ستایش شده که حاکى از طهارت روحى و کمالات خاص آن حضرت است.
خطیب موقت جمعه بهاباد با یادآوری سالگرد حمله جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، وشهادت ۲۹۰ نفرازسرنشینان این هواپیما گفت: ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد که در این جریان ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک به شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت بهاباد ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری را به شهردار وکارکنان خدوم شهرداری تبریک گفت و افزود: همهمردم باید شهرداری را در کار‌های زیربمائی شهر و فضای سبز و خدمات دیگری که دارد همراهی وهمکاری کنند تا این افراد خدوم بتوانند بهترین خدمات را به جامعه شهروندی ارائه دهند.
وی، با گرامیداشت روز قلم و شهدای اصحاب قلم افزود: از همه اصحاب قلم، دانش، علم و فرهیختگی به ویژه نویسندگان تقاضا می‌شود به رسالت تاریخی خود در این برهه تاریخی ایران و جهان ایفا نقش و انقلابی‌وار نسبت به ماموریت خود اقدام کنند.
حجت الاسلام رضی بهابادی درادامه به دیدارکارگزاران حج بارهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردو افزود: حج یک عمل سیاسی و تکلیف دینی است و برخی‌ها می‌خواهند اعمال حج را تنها محدود به اعمال عبادی کنند.
وی با تاکید بر فراهم کردن محیط امن در عربستان برای زائران خانه خدا تصریح کرد: دولت رژیم سعودی باید با فراهم کردن امنیت محیطی، امنیت حجاج را تامین کند، ولی تاکنون این رژیم جنایت کار مرتکب جنایات‌های عدیده‌ای علیه حجاج کشور‌های اسلامی شده است.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات
آخرین اخبار