در دفتر نماینده ولی فقیه استان البرز برگزار شد؛
مراسم استقبال از کاروان خادمان حامل پرچم مضجع مقدس علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه والثنا)، تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، توسط آیت الله حسینی همدانی و با حضور خادمان حرم رضوی، اعضای ستاد و خادم یاران آستان مقدس رضوی در استان البرز، در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۴۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مراسم استقبال از کاروان خادمان حامل پرچم مضجع مقدس علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه والثنا)، تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، توسط آیت الله حسینی همدانی و با حضور خادمان حرم رضوی، اعضای ستاد و خادم یاران آستان مقدس رضوی در استان البرز، در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

مراسم استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» آستان قدس رضوی

در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی، ضمن خیرمقدم به خادمان حریم رضوی، بیان داشت: ابراز محبت و توجه به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت شرافت می‌آورد و ما امروز به‌واسطه حضور شما خادمان حضرت رضا (علیه‌السلام) که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی هستید، مشرف شدیم و شرافت پیدا کردیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که توفیق داد تا رایحه خوش امام معصوم (علیه‌السلام) در این خطه شهیدپرور، که انس به ائمه معصومین به‌خصوص حضرت رضا (سلام‌الله‌علیه ) دارند منتشر شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه، ضمن تبریک میلاد پر خیر کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، در خصوص معنای لفظ «کریم»، اظهار داشت: کرامت، صفت خدا، صفت ملائکه و خصلت انسان‌های صالح است. کرامت، کلام بلندی است که برای آن معادل فارسی نیست و باید مجموعه‌ای از صفات، من‌جمله غیور، عزتمند، بخشنده، جوانمرد و دیگر فضائل و مناقب را برشماریم تا آن را معنا کنیم.

مراسم استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» آستان قدس رضوی

آیت‌الله حسینی همدانی ویژگی‌های منحصربه‌فرد حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) را موردتوجه قرارداد و گفت: ایشان غیر از حضرت عباس (علیه‌السلام) تنها امام‌زاده‌ای است که از طرف امام معصوم، زیارت‌نامه دارد و همچنین مفتخر به تفدیه امام معصوم است که پدرشان حضرت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) در حق ایشان فرمودند: «فِداها اَبوها».

مراسم استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» آستان قدس رضوی

وی در خصوص آغاز ماه ذی‌القعده خاطرنشان کرد: ذی‌القعده ماهی است پرفضیلت و برای صاحبان مراقبه، محل توجه است تا از چله موسوی (کلیمی) که از روز اول این ماه آغاز می‌شود و تا دهم ذی‌الحجه ادامه دارد، بهره لازم را ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تأکید بر تداوم جریان حضور کاروان زیر سایه خورشید در سراسر کشور، یادآور شد : هر امری که زیاد شود عادی می‌شود و ثمرات خود را از دست می‌دهد. لذا لازم است ضمن آسیب‌شناسی،  در کمیت و کیفیت این برنامه توجهات لازم صورت گیرد.

مراسم استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» آستان قدس رضوی

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان، ضمن ابراز رضایت از نام‌گذاری این کاروان ،گفت: «خدمت‌رسانی کریمانه»  نام‌گذاری زیبایی بود که مناسب است در این دوره، توجه کاروان «زیر سایه خورشید» به جمع‌آوری خدمات، نسبت به سیل‌زدگان و مشکلات آن‌ها باشد.

در ابتدای این دیدار، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس استان البرز، آقای عباس قاضی خانی، به اعلام برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در مدت حضور این کاروان در استان البرز پرداخت.

گفتنی است جشنواره «زیر سایه خورشید» یک حرکت خودجوش مردمی است که با همکاری شبکه جوانان رضوی، از انوار معجزه ساز آفتاب هشتم برکت می‌گیرد و امسال دوازدهمین سال برگزاری خود را سپری کرده و به‌صورت بین‌المللی در ۸ کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات