خبرهای داغ:
مشاور خانواده گفت: شاید در گرما حجاب سخت باشد اما خداوند برخی سختی‌ها را برای انسان قرار داده که خودبینی و منیت آنان از بین برود.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۵۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

 

به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، امروز پیش از ظهر مراسم جشن ولادت حضرت معصومه(س) و آیین بزرگداشت امامزاده روح‌الله(ع)‌ به مناسبت دهه کرامت در آستان امامزاده روح‌الله(ع) واقع در میدان امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سرلک استاد حوزه علمیه و مشاور خانواده طی سخنانی اظهار کرد:‌ انسان به دنیا آمده که تجلی اسماء و صفات الهی باشد و آنها را شهود کند، اینکه ما به چنین درجاتی نمی‌رسیم به دلیل منیت و خودخواهی است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه خودخواهی و خودبینی انسان را از بندگی الهی دور می‌کند، ابراز کرد: نماز اگر با شرایطی که خداوند تعیین کرده به جا آورده شود در دور کردن انسان از خودخواهی اثر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه بانوان مظهر جمال الهی هستند و نسبت به آقایان زیبایی بیشتری دارند، عنوان کرد:‌ علت و فلسفه اصلی حجاب برای از بین بردن خودخواهی و خودبینی است، حجاب سخت است ما به عنوان روحانی همچون زنان لباس‌های زیادی به تن داریم و در گرما مقداری اذیت می‌شویم، اما خداوند این سختی را قرار داده که خودبینی از وجود انسان کنار برود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده یکی از جایگاه‌های مهم برای از بین بردن منیت است، اظهار کرد: کسانی که با اعضای خانواده تکبر و غرور دارند منیت و خودخواهی آنها زیاد است. اولیا الهی و امامزادگانی همچون حضرت معصومه(ع)  به ما درس خداخواهی دادند که خودخواهی و منیت در وجود ما از بین برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) و امامزادگان مسیر رسیدن به اقیانوس بی‌انتهای کرامت الهی هستند، ما برای دفع خودخواهی و منیت در وجود خود به آنان بسیار نیاز داریم.  

 

 

ارسال نظرات