به همت کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فریمان؛

همایش علمی سازی کشاورزی در فریمان برگزار شد

همایش علمی سازی کشاورزی به همت کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فریمان با حضور کارگروه‌های عضو و کارشناسان بسیجی، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه فریمان، جمعی از مدیران و مسئولین ادارات شهرستان، سرپرست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه امام رضا (ع) ومعاونت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل نمازخانه سپاه فریمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۱۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این همایش فرمانده سپاه فریمان در سخنانی کوتاه، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین به طرح اعتلای بسیج اشاره کرد و بیان داشت: طرح ملی بسیج همگام با کشاورزیکی از ۸ طرح اعتلای بسیج در سطح جامعه است که با هدف علمی سازی و استفاده ازدانش نوین و تجربه مهندسین بسیجی کشاورزی در ترویج شیوه‌های بهتر بهره وری و کمک به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی در سراسر کشور درحال اجرا می‌باشد.

در ادامه خانم دکتر یزدانی؛ مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهید طیب شهرستان فریمان به تشریح کامل طرح بسیج ملی همگام با کشاورز و نحوه اجرا و مراحل آن در سطح شهرستان، پرداخت وگفت: این طرح از سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرده و متشکل از کارگروه‌های شهرستانی و روستایی است که با همکاری بسیج سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی و دهیاران با هدف کمک به بهره وری تولیدات کشاورزی با استفاده از روش‌های علمی و نوین و همچنین انجام مشاوره‌ها و بازدید میدانی و کمک مستقیم جامعه مهندسین بسیجی کشاورزی درجهت کشت محصولات مختلف، تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های کنترل بیولوژی آفات جهت افزایش بهره وری محصولات و استفاده کمتر از کود‌های شیمیایی در سطح شهرستان اجرایی شده و طی این چندسال خدمات مختلفی را در زمینه کمک به بهبود کشت و بهره وری به کشاورزان عزیز ارائه نموده است.

همچنین در ادامه این همایش مهندس احمد گل محمدی؛ سرپرست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه امام رضا (ع) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت .
 
وی ضمن تشکر از برگزاری این همایش گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با هدف علمی سازی کشاورزی، اقدام به حمایت از تولید ملی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی در طرح همگام با کشاورز نموده است که بحمدالله باحضور داوطلبانه مهندسین بسیجی، این طرح با موفقیت اجراشده است.

شایان ذکر است در ادامه مهندس صبور معاون ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: مجموعه جهاد کشاورزی با اعتقاد راسخ به اینکه بسیج مهندسین کشاورزی به کمک جهاد آمده، همواره پشتیبان و حامی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خواهد بود.
 
وی همچنین درخصوص کنترل و مدیریت بهینه مصرف آب در کشاورزی مطالبی را برای حاضرین در همایش بیان نمود و گفت: با توجه به چندین سال خشکسالی، سفره‌های زیرزمینی بدلیل برداشت‌های بی رویه بخصوص در بخش کشاورزی دچار افت شدید شده و همه ما می‌بایست با مدیریت صحیح در مصرف آب دقت کافی داشته باشیم تا آیندگان نیز بتوانند از این نعمت حیاتی برای کشاورزی استفاده کنند.

یادآور می‌شود: در پایان این همایش کارگروه‌های روستایی و کارشناسان بسیجی جهت همکاری با کشاورزان مناطق روستایی شهرستان شناسایی و توسط مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فریمان معرفی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار