خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حجاب به بعد ظاهری و عفاف به بعد باطنی انسان توجه دارد و ما زمانی به اهداف خود در عفاف و حجاب دست می یابیم که این دو مقوله هماهنگ باشند و هر کدام اگر نقصی داشته باشد قطعا ما را از اهداف خود که جامعه ای سلامت است، دور خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۷۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) که در شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: بدون شک درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) مظهر عفاف، حجاب، تقوا و حیا باشند.


مقام ارشد قضایی استان افزود: ایشان در سنین کودکی توسط پدر بزرگوارشان احکام دینی را آموختند و نسبت به مسائل گوناگون آگاه بودند و آن حضرت در تقوا، علم، پاکدامنی، عفاف، حجاب و... آنچنان شان و مقامی داشتند که در تاریخ اسلام به عنوان محوری اساسی قرار گرفتند.


رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: امروز شاهدیم که بنیان خانواده غرب دچار فروپاشی شده است و آرامش خود را در جای دیگری غیر از خانواده همچون زندگی فردی، زندگی و گاها ازدواج با حیوانات و... دنبال می کنند که این شیوه زندگی در جامعه ما که دین مبین اسلام در آن جاری است، جایگاهی ندارد.


وی تصریح کرد: روز حجاب پیام فراوانی برای ما دارد و این موضوع مخصوص دین اسلام نیست بلکه در ادیان دیگر نیز وجود دارد و هر چیزی که گران بها باشد باید از آن بهتر مراقبت کرد، به همین جهت در دین اسلام به موضوع حجاب تاکید فراوان شده است زیرا ارزش و جایگاه زن بسیار ذی قیمت و بالا است.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: حجاب به بعد ظاهری و عفاف به بعد باطنی انسان توجه دارد و ما زمانی به اهداف خود در عفاف و حجاب دست می یابیم که این دو مقوله هماهنگ باشند و هر کدام اگر نقصی داشته باشد قطعا ما را از اهداف خود که جامعه ای سلامت است، دور خواهد کرد.


این مقام قضایی استان با بیان این که همه به دنبال آرامش و امنیت هستند، افزود: انسان فطرتا به دنبال بیشترین ارامش و امنیت است و از هر عاملی که آرامش جامعه را برهم می زند باید جلوگیری شود که حجاب یکی از این عوامل است.


وی تاکید کرد: اولین نهاد اجتماعی و سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است و نقش زن در حفظ و استحکام بنیان خانواده بسیار اساسی است و به همین خاطر بد حجابی یکی از عواملی است که این استحکام را خدشه دار می کند از این رو از هر عاملی که موجب تزلزل خانواده می شود باید جلوگیری کرد.


رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان افزود: نگاه اسلام به حجاب یک نگاه انسانی است و مهمترین عامل برای احترام به مقام زن در دین اسلام حجاب است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها