عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقیف محموله نفتی ایران توسط انگلیس، گفت: مسئولیت این اقدامی که با دستور و هماهنگی آمریکا صورت گرفته انگلیس باید برعهده گیرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۸۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج،علاءالدین بروجردی، با اشاره به ماجرای توقیف محموله نفت ایران توسط بریتانیا، اظهار داشت: اقدام انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی ایران، کاملا خصمانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه‌ملت بیان کرد: باید متناسب با اقدامات کشورها روابط خود را با آن کشور تنظیم کنیم و این از مسائل مهمی است که مجلس و کمیسیون امنیت ملی باید با جدیت به آن بپردازد.

توقیف محموله نفتی ایران نشان می‌دهد که نباید سطح روابط ایران و انگلیس در سطح سفیر باشد

وی افزود: اگر انگلیس بخواهد به این گونه اقدامات خصمانه ادامه دهد هیچ دلیلی وجود ندارد که سطح روابط ایران و انگلیس در سطح سفیر باشد، زیرا معمولا در روابطی که در چنین سطحی است نباید شاهد چنین اقدامات خصمانه باشیم.

انگلیس منتظر عواقب کار خود باشد

بروجردی ادامه داد: به شدت این اقدام انگلیس را محکوم می‌کنم و معتقدم اگر انگلیس هر چه سریعتر به این اقدامام پایان ندهد، باید منتظر عواقب آن نیز باشد، مسئولیت‌های این اقدامی که با دستور و هماهنگی آمریکا صورت گرفته است را انگلیس باید برعهده گیرد.

کشتی حامل نفت ایران باید هرچه سریعتر آزاد شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این روندی که انگلیس در قبال محموله نفتی ایران آغاز کرده، نمی‌تواند ادامه پیدا کند و در هر صورت این کشتی باید هر چه سریعتر آزاد شود.

ادامه یافتن راهزنی دریایی، هیچ امنیتی در دریا‌ها باقی نمی‌‎گذارد

وی با بیان اینکه اگر بخواهد راهزنی دریایی ادامه پیدا کند، هیچ امنیتی در دریا‌ها باقی نمی‌‎ماند، افزود: بارها جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی دریایی ارتش، در آبهای دور دست کشتی کشورهای مختتلف را از دست دزدان دریایی نجات داده است و هیچ گاه فکر نمی کردیم یک کشور نیز مانند دزدان دریایی عمل کند و جایگزین آن‌ها شود.

بروجردی اظهار داشت: اقدام انگلیس در توقیف محموله نفتی ایران به هیچ وجهه قابل قبول نیست و آن را محکوم می‌کنیم و این کشور باید پاسخگوی هنچار شکنی خود باشد.

 

ارسال نظرات