سید ساجد یعقوبی
نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل:
نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل گفت: هفته نخست مرداد ماه ۶۸۰ زائر از اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۱۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

۶۸۰ زائر از اردبیلی عازم سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: هفته نخست مرداد ماه 680 زائر از اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند که تمهیدات لازم برای به‌جای آوری اعمال حج تمتع این زائران انجام یافته است.

وی با اشاره به این که حجاج اردبیلی در قالب 5 کاروان به مکه مکرمه اعزام می‌شوند بیان کرد: زائران اردبیلی نخست عازم مدینه و پس از آن عازم مکه مکرمه می‌شوند و پس از انجام اعمال حج به مدینه بازگشته و در نهایت به اردبیل باز می‌گردند و عوامل حج که شامل مدیران، پزشکان و روحانیون هستند در طول این سفر معنوی زائران را راهنمایی خواهند کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل گفت: امکانات و تدارکات خوب و مناسبی در طول این سفر برای زائران در نظر گرفته شده و زائران می‌توانند با استفاده از هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری و درون شهری و تجهیزات منظم بهداشتی در این سفر معنوی شرکت یابند.

بیدار تصریح کرد: 12 کارگاه آموزشی نیز برای زائران در نظر گرفته شده که در حدود 50 درصد از این کلاس‌ها برگزار شده و مابقی نیز در دو هفته آینده برگزار می‌شود تا حجاج بتوانند از طریق فرودگاه اردبیل در هفته نخست مرداد ماه به مکه اعزام شده و از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: شرکت حجاج اردبیلی در نماز جمعه از دیگر برنامه‌هایی است که سبب برخورداری آنان از فضیلت و جایگاه ویژه خواهد بود و نیز اهمیت و جایگاه عرفات و حضور حجاج در صحرای عرفات نیز فرصتی برای رسیدن به درجه تقرب به خداوند بوده و نیاز است این حقیقت را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظرات