سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان مرکزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۶۰۰ خادم یار رضوی در استان مرکزی ثبت‌شده‌اند اظهار کرد: از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی در راستای انجام مأموریت‌ها استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۴۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد بخشی سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان مرکزی امروز به مناسبت دهه کرامت در جمع خبرنگاران گفت: از سه سال گذشته دفاتر استانی نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در کل کشور با محوریت فعالیت فرهنگی و کمک به محرومیت‌زدایی با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی شروع به کارکرد.

بخشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۶۰۰ خادم یار رضوی در استان مرکزی ثبت‌شده‌اند اظهار کرد: از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی در راستای انجام مأموریت‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی خادمی در حرم حضرت رضا(ع) برای خیلی از افراد آرزو بود ولی هم‌اکنون این موضوع تسهیل شده و امکانی برای خادمیاران رضوی فراهم‌شده که در شیفت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی انجام خدمت کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان مرکزی بیان کرد: ایجاد ظرفیت خادمیاران رضوی برای کمبود نیرو نبوده بلکه هدف این کار انگیزه برای انجام مأموریت دفاتر است که افراد تحت عنوان کانون‌های خادم یاری بتوانند خدمت کنند.

بخشی با تأکید بر اینکه سعی می‌شود از هرگونه موازی کاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی جلوگیری شود ادامه داد: دفاتر استانی یک فضای هم‌پوشانی تحت مدیریت معنوی آستان قدس رضوی انجام می‌دهند.

وی به تفاهم‌نامه‌ای که اخیر آستان قدس رضوی با کمیته امداد امضاء کرده است اشاره‌ای کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه حمایت‌های خوبی از خانواده‌های تحت پوشش انجام می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان مرکزی بیان کرد: این حمایت‌ها در قالب ساخت و بازسازی منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد با همکاری کمیته امداد، بسیج سازندگی و این نهاد انجام می‌شود.

بخشی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ کانون خادمیاری رضوی با محوریت مساجد در استان مرکزی فعال هستند که از این تعداد ۸۷ کانون در اراک است ادامه داد: این کانون‌ها کار شناسایی مشکلات و نقاط ضعف محلات را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین ۸ کانون تخصصی محرومیت‌زدایی با کمیته‌های اردوهای جهادی، تأمین معیشت،تأمین سبد کالا و دیگر نیازها را انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان مرکزی بیان کرد: در طی ۳ سال گذشته کارهای خوبی در دفتر استان مرکزی انجام‌شده که ثمره آن  ۲۵ هزار زائر اولی در استان به حرم حضرت رضا(ع) مشرف شده‌اند که سه روز و سه شب با امکانات رایگان در حرم مستقرشده و اولویت با افراد بالای ۴۰ سال و کسانی که توان مالی ندارند بوده است.

بخشی با تأکید بر اینکه فضای عطرآگین حضرت رضا(ع) کاملاً مردمی است چراکه محبت ایشان در دل تمام مردم نهادینه‌شده است افزود: دفاتر آستان قدس رضوی ظرفیتی گسترده برای فعالیت همه اقشار و احزاب است و هرکس با هر عقیده و تفکری می‌تواند در اینجا حضور پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی رابط فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی نیز در این جلسه  به برنامه‌های دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: درمجموع بیش از ۲۵۰ برنامه در دهه کرامت از طرف دفتر آستان قدس استان مرکزی در سطح شهرستان‌های استان مرکزی برگزار می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: حضور خادمان یاران حضرت رضا(ع) در شهرهای استان مرکزی و دیدار با مسئولین شهرستانی و استانی و شرکت در برنامه‌های معنوی دهه کرامت تحت عنوان زیر سایه خورشید، مراسم ورزش باستانی در زورخانه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، کانون کتاب و کتاب‌خوانی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت درمان علوم پزشکی استان مرکزی در راستای خدمات پزشکی محرمان، تجمع خادمیاران رضوی در کانون بسیج، حضور در گلزار شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن کریم از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای دهه ایستگاه صلواتی در موسسه میقات الرضا(ع) نیز دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات