خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ها و مطبوعات دینی در قم یاد کرد و گفت: هماهنگی‌های این جشنواره از هفت ماه گذشته آغاز شده است و امیدواریم با برگزاری آن بتوانیم جایگاه رسانه‌ای قم را ارتقا بخشیم.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۸۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف مشخص می‌تواند در روند روبه‌رشد فعالیت‌های مؤثر باشد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند کمک کند تا شاهد رشد کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در استان قم باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها این انگیزه را ایجاد می‌کند که اصحاب رسانه بدانند کار‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: سال گذشته نخستین جشنواره مطبوعات استان قم برگزار و ارزیابی‌های نقاط قوت و ضعف انجام شده است تا بتوانیم در سال جاری با محوریت خانه مطبوعات جشنواره مطلوب‌تری را دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات آبان‌ماه برگزار می‌شود تا بتوانیم تا ابتدای مهرماه دریافت آثار را داشته باشیم و اصحاب رسانه نیز فرصت بیشتری برای تولید آثار داشته باشند.

وی ادامه داد: برای روز خبرنگار جشن ویژه‌ای برگزار خواهد شد که در این جشن تکریم اصحاب رسانه به صورت ویژه مورد توجه خواهد گرفت.

حسینی کاشانی با بیان اینکه اصحاب رسانه در مطالبه‌گری از مسؤولان پیشگام هستند، مطرح کرد: رسانه موفق رسانه‌ای است که بتواند مطالبات را دنبال و موشکافی کند و با حضور خود در صحنه در عرصه‌های مختلف اظهار نظر تخصصی داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مورد نظر در جشنواره مطبوعات این است که در برخی از حوزه‌ها خروجی‌های مثبت متفاوتی را رقم بزنیم به‌عنوان نمونه در سال رونق تولید، مطالبات مرتبط با این حوزه به صورت ویژه دیده می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه رسانه نقش مهمی در تبیین و پیگیری گام دوم انقلاب اسلامی دارد، عنوان کرد: امیدوارم دومین جشنواره مطبوعات امسال با نقاط قوت بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ها و مطبوعات دینی در قم یاد کرد و گفت: هماهنگی این جشنواره از هفت ماه گذشته آغاز شده است و امیدواریم با برگزاری آن بتوانیم جایگاه رسانه‌ای قم را ارتقا بخشیم و این جایگاه را به رسانه‌های ملی معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره مطبوعات استان قم با محوریت این اداره‌کل تعیین شده است تا ارتباط نزدیکی با برگزاری جشنواره داشته باشیم و با توجه به اینکه نمایندگان اقشار و مجموعه‌های رسانه‌ای مختلف در خانه مطبوعات حضور دارند خانه مطبوعات به‌عنوان مجری کار معرفی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن جشنواره مطبوعات در استان قم باید تلاش کنیم تا در مرحله نخست ظرفیت رسانه‌ای استان حرکت رو به جلو خود را با سرعت بیشتری دنبال کند، اما در دوره‌های آینده می‌توانیم مباحثی از جمله توجه به قلم‌های نوپا به صورت جداگانه را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
ارسال نظرات