رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

حضور کاروان زیرسایه خورشید با بیش از 100 عنوان برنامه در استان

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت توسط کاروان زیرسایه خورشید در۴۰ نقطه از استان سیستان و بلوچستان از 16 تا 23 تیر ماه اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۴۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

دادخدا خدایار، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت و تبریک دهه کرامت گفت: دفتر آستان قدس رضوی استان سیستان و بلوچستان در سال 1396 افتتاح و در 4 حوزه محرومیت زدایی، وقف ونذر، فرهنگی و خادمیاران فعالیت دارد.
 
وی افزود: در 20 شهرستان دفتر رابط خادمیاران رضوی را راه اندازی کرده ایم که تحت عنوان رابط از آنها بهره مند می شویم در دهه کرامت در 25 کانون تخصصی موضوعی و تعداد بسیاری کانونهای محله ای مسجد محور توانسته ایم 7 شبکه خادمیاران را با بیش از 3 هزار نفر در استان تشکیل دهیم که بیش از 2 هزار نفر  پرونده ها تکمیل و فعالیت آنها فعال شده است.
 
دکتر خدایار بیان کرد: خادمیاران رضوی استان سیستان و بلوچستان در عرصه سلامت رتبه اول کشوری را دارند که با همت و تلاش خادمیاران این حوزه نزدیک به 100 هزار نفر را در زاهدان، حاشیه شهر زاهدان، روستاهای سیستان، روستاهای بلوچستان هم ویزیت رایگان کردند هم داروی رایگان توزیع و هم غربالگری انجام شده است.
 
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعزام بیش از ۱۲ هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس از دیگر خدمات این نهاد در سیستان و بلوچستان است که در سال‌های قبل تنها افراد بالای ۳۵ سال شامل این اعزام می‌شدند، اما از امسال این زیارت شامل همه اقشار جامعه می‌شود.

این مسئول افزود: توزیع بیش از ۱۰ تن گوشت قرمز بسته بندی و بین فقرا توزیع، ۲۵ هزار بسته ارزاق با همت خیرین بین مستمندان، ۱۰۰ هزار کارت هدیه بین بیماران صعب العلاج، ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان، اجرای ۴۰ طرح ایجاد و تعمیر مسکن نیازمندان، اعطای هزار فقره جهیزیه و ۳۰۰ وام پنج میلیون تومانی بین زوجین را از مهمترین خدمات آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: از امروز نیز توزیع ۱۰۰ فقره جهیزیه بین نیازمندان استان آغاز خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پرچم امام رضا در این استان پرچم وحدت بین شیعه و سنی است که فلسفه تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌ها جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آستان در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان است.

خدایار اظهار داشت:  12 سال که کاروان زیر سایه خورشید در کل کشور به صورت متوالی در حال اجراست، 2 هزار تشکل جوانان رضوی در 31 استان ویژه برنامه هایی را در دهه کرامت اجرا می کنند که استان سیستان و بلوچستان 6 سال متوالی کاروان زیر سایه خورشید را اجرا می کند.
 
وی بیان کرد: این کاروان از 16 تیرماه متشکل از خدام حرم امام رضا(ع) و پرچم متبرک، روحانی، مداح و روحانی تبلیغی وارد استان می شوند و تا روز 23 تیر ماه در استان حضور دارند، ویژه برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در 40 منطقه جغرافیایی استان اجرا می شود که در مدت زمان بیش از 100 برنامه فرهنگی  پیش بینی و در سطح استان اجرا خواهد شد.
 
خدایار تصریح کرد: دیدار با بیماران در بیمارستانها، دیدار با زندانیان، خانواده های معظم شهدا، حضور در اردوهای جهادی، از اهم برنامه های قابل اجرا در استان است.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار